44% dintre reprezentantii generatiei Y si-ar parasi angajatorii actuali in urmatorii doi ani. "Radiografia" oferita mediului de afaceri
Companiile trebuie sa-si schimbe modul prin care urmaresc sa castige loialitatea generatiei Y sau risca sa piarda un procent considerabil din forta de munca angajata. 44% dintre reprezentantii acesteia sustin ca daca ar avea ocazia si-ar parasi actualii angajatori in urmatorii doi ani, arata un studiu Deloitte Global.
Procentajul ajunge la 66% daca perioada de timp este extinsa pana in 2020.
Dorinta de a-si parasi locul actual de munca in urmatorii cinci ani este mai ridicata in randul celor care lucreaza pe o piata emergenta (69%) decat al celor ce lucreaza in tari dezvoltate (61%).
Totusi, extreme precum Marea Britanie (71%) arata ca mediul economic nu este motivul principal pentru dorinta de schimbare a locului de munca.
Aproape doua treimi (63%) dintre cei chestionati cred ca potentialul lor nu este dezvoltat complet, iar 71% dintre cei care estimeaza ca isi vor parasi locul actual de munca in urmatorii doi ani sunt nemultumiti de cum aptitudinile le-au fost valorificate - cu 17% mai mult decat cei ce planifica sa ramana pe acelasi post pana dupa 2020.
Trei sferturi din generatia Y ar prefera sa lucreze de acasa sau din alte locuri unde se simt mai productivi. Doar 43% dintre ei au insa aceasta posibilitate. 77% dintre cei chestionati simt ca au controlul asupra carierei proprii.
Temeri ca "lipsa abilitatilor de lider" si "sentimentul de a fi trecut cu vederea" au fost des mentionate de catre cei care urmau sa faca o schimbare in cariera, in viitorul apropiat, insa comportamentele si opiniile generatiei Y graviteaza in jurul temelor mari precum echilibrul cariera/viata privata, dorinta de flexibilitate si diferentele de valori.
Generatia Y pare sa fie ghidata de valori puternice indiferent de stadiul in care se afla in cariera, iar acestea devin vizibile cand vine vorba de alegerea angajatorilor, sarcinile pe care sunt dispusi sa le accepte si deciziile pe care le aleg cand sunt pusi intr-un rol mai important. Generatia Y inca doreste ca afacerile sa se axeze mai mult pe oameni (angajati, consumatori si societate), produse si scop, mai putin pe profit.
"Generatia Y valorifica scopul organizatiei mai mult decat succesul financiar, fara a renunta la valorile si oportunitatile de dezvoltare personala. Liderii lor trebuie sa demonstreze ca apreciaza aceste prioritati, altfel organizatiile acestora risca sa piarda o mare parte din forta de munca. Din fericire, generatia Y a furnizat mediului de afaceri o radiografie despre cum angajatorii pot sa le sa satisfaca nevoile de ascensiune in cariera si dezvoltare profesionala", a spus Punit Renjen, CEO Deloitte Global.
Ce angajatori cauta generatia Millennium
Generatia Y cauta angajatori cu aspiratii similare, iar sapte din zece considera ca valorile personale se regasesc si in organizatia pentru care lucreaza.
Tinerii vor sa lucreze pentru organizatii axate pe imbunatatirea abilitatilor, cresterea veniturilor si nivelului de satisfactie al angajatilor, care genereaza locuri de munca si produc bunuri si servicii cu un impact pozitiv in viata oamenilor.
Generatia Y admite nevoia afacerilor de a creste si genera profit, dar considera ca organizatiile sunt adeseori prea concentrate pe aceste doua obiective.
Pentru generatia Millennium, organizatiile cu un obiectiv clar vor avea succes pe termen lung, iar cele care nu il au sunt in pericol.
Angajatorii ce ofera oportunitati de leadership, mentorat, incurajeaza un echilibru intre cariera si viata privata, ofera flexibilitate si mai multa libertate in cariera, intretin o atitudine ce incurajeaza si recompenseaza comunicarea deschisa, comportamentul etic si incluziunea, au cele mai mari sanse in retentia angajatilor generatiei Y.
Contrar perceptiei generale, studiul a revelat faptul ca generatia Y nu este in mod special influentata de zvonuri.
Respondentii indica o dorinta scazuta de a deveni celebri, de a avea profile puternice in social media sau de a acumula averi. In schimb, au mai degraba aspiratii traditionale: vor sa detina o locuinta, sa gaseasca un partener de viata si o stabilitate financiara care sa le permita o pensie confortabila.
"Generatia anterioara cauta relatii pe termen lung cu angajatorii, iar majoritatea nu concepea sa isi refuze supervizorul. Generatia Y este mai independenta si, cel mai probabil, isi va pune valorile proprii inaintea valorilor organizatiei. Ei redefinesc succesul profesional, gestionandu-si proactiv cariera, si, pe masura ce avanseaza profesional, principiile lor raman neschimbate, lucru care poate avea un impact serios asupra mediului de afaceri viitor" a mai spus Renjen.
Liderii Deloitte Global au discutat pe marginea studiului si impactul generatiei Y asupra angajatorilor si mediului de afaceri, la Davos.
Rezultatele studiului au la baza aproximativ 7.700 de respondenti apartinand generatiei Y din 29 de tari, in perioada septembrie- octombrie 2015.