Vorbitorii de limba romana, pe locul 8 in lume ca tinta a mesajelor spam
Majoritatea mesajelor spam (mesaje promotionale nesolicitate) sunt in limba engleza, in timp ce limba romana este pe locul 8 in lume, cu 1% din mesajele spam transmise pe internet, potrivit unui raport realizat de Cisco.
79% din mesajele spam care au circulat anul trecut pe internet au fost in limba engleza, urmata de limba rusa (5%), catalana (3%), japoneza (3%), daneza (2%), respectiv germana, franceza, romana, spaniola si chineza (1% fiecare), potrivit raportului anual privind securitatea informatica.
Cele mai multe mesaje spam au provenit in 2012 din India (12,3%), urmata de Statele Unite (11,3%), care au urcat de locul 6 in 2011 pana pe pozitia a doua ca tara de origine. Pe locul al treilea este Coreea de Sud, cu 4,6% din mesajele spam, urmata de China (4,19%), Vietnam (4%), Rusia (3,8%), Brazilia (3,6%), Arabia Saudita (3,6%), Taiwan (2,9%) si Polonia (2,7%).
Spammerii iau masuri pentru a se asigura ca mesajele lor au un impact cat mai mare cu eforturi minime: volumul mesajelor spam este cu 25% mai redus in weekend decat in timpul saptamanii, respectiv cu 10% mai mare martea si miercurea, potrivit studiului Cisco.
Strategia creatorilor de mesaje spam devine tot mai elaborata de la an la an. In 2012, spammerii au desfasurat campanii atent puse la punct, dezvoltate in jurul a diverse evenimente de interes international, precum furtuna Sandy. Majoritatea spammerilor creeaza mesaje in limba care le asigura cea mai mare expunere, tintind populatia care utilizeaza regulat email-ul. Astfel a aparut un decalaj vizibil intre limbile vorbite in tarile de origine ale mesajelor spam si limbile intalnite predominant in aceste mesaje. Niciunul dintre dialectele vorbite in India nu a intrat in top 10, situatie intalnita si in cazul Coreei, Vietnamului si Chinei.
Studiul Cisco releva totodata ca 3% din mesajele spam au atasamente, fata de 25% pentru email-ul valid, insa fisierele atasate mesajelor nedorite sunt in medie cu 18% mai mari. Mesajele spam sunt in continuare un instrument pentru raspandirea de malware, insa spammerii prefera link-urile, incercand sa convinga utilizatorii sa viziteze site-uri cu continut dubios.