Vanzarile de PC-uri au scazut cu 2,1% anul trecut la nivel global, ca urmare a cererii reduse din partea companiilor. Lenovo ramane liderul pietei
Vanzarile de calculatoare personale la nivel global s-au redus cu 2,1% in 2014, pentru al treilea an consecutiv, pe fondul scaderii cererii din partea companiilor, iar Lenovo isi mentine pozitia de lider al pietei, fiind urmata de Hewlett Packard (HP) si Dell, potrivit firmei de cercetare IDC.
Numarul de PC-uri livrate anul trecut la nivel mondial a coborat la 308,6 milioane de unitati, fata de circa 315 milioane in 2013, in conditiile in care cererea din partea companiilor a scazut in ultima parte a anului, iar consumatorii privati au renuntat la cumpararea PC-urilor in favoarea tabletelor si a smartphone-urilor, relateaza Bloomberg.
Producatorul chinez Lenovo si-a mentinut pentru al doilea an consecutiv pozitia de lider al pietei, cu o cota de 19,2%. Vanzarile grupului au crescut cu 10% anul trecut fata de 2013, de la 53,8 milioane la 59,2 milioane de unitati, potrivit datelor IDC.
Pe locul al doilea in clasamentul celor mai mari producatori de calculatoare se afla compania americana HP, ale carei vanzari au urcat cu 8,9% in 2014, la aproape 57 de milioane de unitati. Cota de piata a HP se situeaza la 18,4% la finalul anului 2014.
Dell, cu vanzari de 41,6 milioane de unitati anul trecut si o cota de 13,5%, completeaza podiumul.
Grupul taiwanez Acer este singurul producator mare care a inregistrat un declin al livrarilor in 2014, de 1,6%, la 24 de milioane de calculatoare. La polul opus se afla compania americana Apple, ale carei vanzari au avansat cu 15,7%, la aproape 20 de milioane de unitati.
In 2013, vanzarile de PC-uri au scazut cu 10%, marcand cea mai slaba evolutie a pietei inregistrata vreodata. Numarul de calculatoare livrate a coborat la aproximativ 315 milioane in 2013, fata de circa 350 de milioane in 2012.
Mai multe despre:
#tablet PC#Lenovo
Pe acelasi subiect: