Profitul Facebook arata "riscuri existentiale" pentru reteaua de socializare
Facebook exploreaza o gama larga de afaceri generatoare de bani, precum publicitatea video si descarcarea de muzica, dar trebuie sa scape de problemele tot mai mari care au marcat primele trimestre in care a evoluat ca o companie listata la bursa, scrie Bloomberg.
Incetinirea cresterii veniturilor si vanzarilor a amplificat presiunile asupra Facebook de a gasi noi cai de crestere a afacerilor.
In acelasi timp, cea mai mare retea de socializare la nivel mondial trebuie sa calmeze temerile legate de respectarea confidentialitatii datelor personale, sa atraga investitori si sa respecte angajamentul directorului general Mark Zuckenberg conform caruia Facebook este mai degraba o miscare sociala decat o afacere.
"Este o linie foarte fina pe care trebuie sa evolueze. Totul face parte din durerile de crestere", a declarat Victor Anthony, analist la Topeka Capital Markets.
Instagram, serviciul Facebook de photo-sharing, a provocat luna trecuta temeri ca va vinde imagini ale utilizatorilor, fara consimtamantul acestora, companiilor de publicitate. Facebook a nemultumit luna trecuta si prin decizia de a reduce influenta utilizatorilor in modificarea politicilor legate de confidentialitate si folosire a datelor.
In conditiile in care Facebook foloseste date ale utilizatorilor pentru a ajuta companiile de publicitate, Zuckerberg risca sa indeparteze clientii si sa compromita angajamentul sau declarat pentru mai multa deschidere.
Facebook a intrat deja in atentia autoritatilor de reglementare din Europa si Statele Unite, din cauza temerilor ca nu protejeaza suficient datele personale ale utilizatorilor. Actiunile Facebook au recuperat din septembrie o parte din pierderile inregistrate de la listarea la bursa, dar sunt totusi cu 16% sub nivelul de debut.
Analistii anticipeaza pentru acest an o crestere a veniturilor Facebook de 30%, la 6,53 miliarde de dolari, fata de un avans estimat de 35% in 2012. Vanzarile au urcat cu 88% in 2011.
Potrivit lui Zuckerberg, banii nu au reprezentat principalul obiectiv al Facebook. "Nu cream servicii pentru a face bani. Facem bani pentru a construi servicii mai bune", a afirmat Zuckerberg in documentele in care a prezentat planurile ofertei publice initiale, autoritatilor de reglementare.
El a explicat ca Facebook nu a fost gandita ca o companie, fiind creata pentru a indeplini o misiune sociala. Facebook a dovedit totusi ca poate introduce rapid produse de succes. Titlurile Facebook au urcat cu 60% de la un minim de 17,55 dolari pe unitate atins in septembrie, in urma indiciilor de crestere a publicitatii pe servicii mobile.
Facebook ar putea raporta venituri de 339,3 milioane de dolari din publicitate prin aplicatii mobile pentru 2012, de la nivelul zero in anul precedent. In 2014, aceste venituri ar putea depasi 1,2 miliarde de dolari, iar Facebook ar putea controla 11% din aceasta piata, potrivit companiei de cercetare a pietei EMarketer.
Mai multe despre:
#Facebook#retele de socializare
Pe acelasi subiect: