FOMO, boala de care sufera 56% dintre utilizatorii de social media
Este cunoscut faptul ca social media poate da foarte usor dependenta. Mai nou, aceasta dependenta a primit si un nume oficial, FOMO, care descrie teama de a pierde din vedere ultimele noutati, scrie Mashable.
FOMO, care este un acronim pentru Fear of Missing Out ("Teama de a nu ramane pe dinafara"), desemneaza teama persoanelor active pe retelele de socializare, ce evita sa ia o pauza de la mediul online, pentru a nu rata ceva din ce se intampla in lume. Pentru persoanele care sufera de acest sindrom, avalansa de update-uri, mailuri si mesaje care se aduna in momentul in care nu se uita pe conturile personale vreme de cateva zile, poate fi de-a dreptul deprimanta.
Tehnologia ne permite sa fim tot mai conectati, asa ca dependenta a prins un teren cat se poate de fertil pentru dezvoltare. Un sondaj recent realizat de MyLife.com arata ca 56% dintre oameni sunt speriati sa nu cumva sa rateze evenimente, stiri si alte update-uri importante la care nu au acces daca nu se conecteaza la retelele de socializare.
Pentru o buna parte, dependenta de social media este mai puternica decat alte vicii. Aproximativ 26% dintre respondenti spun ca ar renunta la tigari sau la urmarirea serialelor TV, daca ar avea de ales intre asta si accesul la site-urile de socializare.
De asemenea, 51% dintre respondenti spun ca viziteaza mult mai frecvent aceste site-uri, decat o faceau in urma cu doi ani. Un alt detaliu interesant este ca 27% dintre ei vor sa fie la curent cu noutatile inca de la prima ora a diminetii, verificarea retelelor de socializare fiind primul lucru pe care il fac atunci cand se trezesc.
Iar multitasking-ul se extinde si in aceasta ramura. In jur de 42% dintre participantii la sondaj recunosc ca au mai multe conturi active, dar procentul celor care sustin acest lucru creste la 61% pentru cei cu varsta cuprinsa intre 18 si 34 de ani. In medie, o persoana are in jur de 3,1 adrese de e-mail, comparativ cu 2,6 cate ar fi avut cu doar un an in urma.
Si, desi 52% din respondenti spun ca s-au gandit serios anul trecut sa isi ia o “vacanta” de la socializarea online, doar 24% recunosc ca au de gand sa si puna acest lucru in practica. Motivul? FOMO sau frica de a nu ramane in urma cu informatiile.
Pe acelasi subiect: