Copiaza tot de la Google. Motorul chinezesc de cautare Baidu lucreaza la propriii ochelari inteligenti
Baidu, cel mai mare motor de cautare din China, lucreaza la propriii ochelari inteligenti, un proiect similar celui initiat de Google cu putin timp in urma, noteaza BBC.
Kaiser Kuo, purtator de cuvant al firmei din China a explicat ca ochelarii vor putea sa ajute la cautare folosind recunoasterea faciala. Nu se stie insa deocamdata daca inventia va fi comercializata. “Experimentam cu orice fel de tehnologie care are legatura cu cercetarea”, a declarat Kuo.
La fel ca si Google Glass, ochelarii Baidu, cunoscuti pana acum sub numele de Baidu Eye, constau intr-un mic ecran LCD atasat unei rame subtiri. O fotografie preluata din birourile Baidu arata o femeie ce poarta o pereche de ochelari care ar corespunde descrierii, insa compania nu a confirmat ca este vorba chiar de produsul Baidu Eye.
Kaiser Kuo spune ca tehnologia incorporeaza toata expertiza pe care Baidu a strans-o pana acum in domeniul recunoasterii faciale.
“Ceea ce faci cu un aparat foto, de exemplu, atunci cand faci o poza unei vedete, pe care apoi o cauti in baza noastra de date, poti sa rezolvi acum mai usor cu un astfel de dispozitiv portabil”, explica Kuo.
Aceste cuvinte i-ar putea ingrijora pe cei care isi pun oricum problema a ceea ce poate face o astfel de tehnologie. Un grup de campanie denumit “Stop the Cyborgs” a cerut deja sa fie impuse niste limite in privinta folosirii ochelarilor inteligenti.
“Vrem ca oamenii sa dezvolte legaturi sociale si fizice in jurul tehnologiei si nu sa se lase pur si simplu purtati in directia in care aceasta ii duce”, a declarat luna trecuta pentru BBC o persoana implicata in campanie.
In acelasi timp, in San Francisco, orasul de resedinta al Google, reprezentantii unei cafenele au declarat ca vor interzice clientilor sa poarte acest accesoriu in incinta cladirii.
“Analizam cu atentie felul in care proiectam ochelarii, pentru ca tehnologiile noi nasc intotdeauna dezbateri in societate”, a reactionat Google ca raspuns la numarul crescut de ingrijorari.
Pe acelasi subiect: