Vanzarile Carrefour in Romania au crescut in primele noua luni. Scadere de 1,2% la nivel de grup
Carrefour a inregistrat in primele noua luni ale anului venituri de 61,3 miliarde euro, in scadere cu 1,2% fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului trecut. Grupul francez precizeaza ca vanzarile au crescut, in baza organica, in Franta, Belgia si Romania.
In baza organica, excluzand impactul variatiei preturilor la carburanti si efectele de calendar, veniturile au urcat cu 3,8% in perioada ianuarie-septembrie a acestui an fata de acelasi interval din 2013
La nivelul trimestrului IIII, vanzarile grupului francez au scazut cu 0,1%, la 21,1 miliarde de euro. Calculate in baza organica, veniturile din intervalul iulie-septembrie au crescut cu 2,8%.
In Europa, vanzarile in baza organica au scazut cu 1,6%, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile si a declinului preturilor la fructe si legume. Cu toate acestea, Carrefour noteaza ca pietele din Romania, Franta si Belgia au inregistrat o evolutie pozitiva.
Pe pietele emergente, grupul a consemnat un avans al veniturilor cu 18,5%, in baza organica, datorita operatiunilor din Argentina si Brazilia. In schimb, in Asia, vanzarile au scazut cu 3,3% in cel de-al treilea trimestru.
Actiunile Carrefour au urcat cu 0,5% pe bursa din Paris, in urma publicarii raportului, grupul avand o capitalizare de piata de circa 16,3 miliarde de euro, potrivit Bloomberg.
In Romania, Carrefour dețtine 164 de magazine, dintre care 28 hipermarketuri Carrefour, 82 supermarketuri Market, 46 magazine de proximitate Express, 7 magazine de proximitate Contact si un magazin de comert online. Anul trecut, vanzarile companiei pe piata romaneasca au revenit la nivelul din 2008, de 1 miliard de euro, inregistrand o crestere cu 2% fata de 2012.