Singura veste bună din pandemie este creșterea retailului online. Jucătorii din piață estimează un avans de 30%, în acest an
Shopping online
Piaţa de retail online din România se află pe un trend de creştere, de 30%, în acest an, faţă de 2019, în contextul în care mulţi retaileri care aveau operaţiuni doar offline s-au mutat în mediul virtual, a declarat Florinel Chiş, director executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO).
"În momentul acesta putem vedea că sunt categorii care şi-au păstrat trendul semnificativ de creştere şi sunt categorii care rămân la un nivel scăzut. Dacă la începutul anului, perspectiva era de a avea o prognoză destul de pesimistă, adică fără acelaşi ritm de creştere pe care l-am avut în anii trecuţi, pe măsură ce ne-am mutat în al doilea trimestru s-a putut observa că există creştere, mai ales pe categorii de produse necesare în această perioadă, cu vârf de cerere către produse sanitare, măşti, dezinfectanţi. S-a creat o piaţă care înainte era foarte, foarte jos. Dacă ne uităm pe produsele necesare pentru munca de acasă, învăţatul de acasă, sunt categorii de produse care au crescut foarte mult. Dacă ne uităm la auto, observăm un impact negativ. Produsele care erau pe un trend de creştere semnificativ au fost afectate puternic în martie - aprilie. Per total, faţă de estimarea iniţială, ne ducem pe un trend crescător, de un 30% faţă de anul trecut, în contextul în care mulţi retaileri care aveau operaţiuni doar offline s-au mutat spre online pentru a putea acoperi şi a-şi desfăşura activitatea în continuare, mai ales în lunile aprilie şi ulterior", a spus Chiş, citat de Agerpres.
Reprezentantul ARMO este de părere că România are mult potenţial pentru digitalizarea accelerată a afacerilor, însă lucrurile trebuie să se întâmple cât mai repede, în caz contrar "e posibil ca să treacă şi toamna şi al doilea val până când vom putea să luăm nişte măsuri concrete".
"În acest moment, lucrurile s-au mai aşezat. În acelaşi timp, este de urmărit şi ce se va întâmpla şi pe finalul anului, pentru că, în septembrie - octombrie, ar trebui să crească semnificativ volumele de vânzări. Vom monitoriza cu atenţie, pentru că există incertitudine. Pe de o parte, nu ştim în ce măsură vor exista o serie de restricţii, nu ştim cum va evolua rata de răspândire (a virusului COVID-19, n.r.) şi măsurile de protecţie luate de autorităţi, lucruri care vor impacta direct mediul economic. E de urmărit ce se întâmplă şi în alte state. Dacă ne uităm, de exemplu, la Statele Unite, o serie de industrii continuă activitatea în mod normal şi sunt vârfuri, cum ar fi construcţiile. La noi lucrurile s-au plafonat în multe direcţii. Evident, există mult potenţial pentru digitalizarea accelerată a business-urilor care îşi desfăşoară activitatea doar offline şi ca urmare se pot orienta mai mult către online, în măsura în care vor avea acces şi la finanţări. Este important ca lucrurile să se întâmple cât mai repede, pentru că dacă urmăm un proces la fel cum a fost până acum e posibil ca să treacă şi toamna şi al doilea val până când vom putea să luăm nişte măsuri concrete", a precizat Florinel Chiş.
Stadiul şi evoluţia pieţei de retail din România în perioada pandemiei de COVID-19 sunt temele dezbătute în cadrul unei videoconferinţe de specialitate.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS