Schimbare în toate restaurantele KFC din România. Urmează Pizza Hut şi Taco Bell
KFC
Sphera Franchise Group, compania care operează franciza KFC în România, anunță introducerea paielor din hârtie în toate restaurantele KFC din țară.
Potrivit unui anunț al companiei, lanțul de restaurante renunță definitiv la utilizarea paielor din plastic de unică folosință, iar noile paie din hârtie sunt produse din lemn provenit din păduri administrate în mod sustenabil.
Totodată, compania oferă posibilitatea clienților de a renunța la capacul de plastic asociat paharului de carton cu băutură răcoritoare, dacă iau masa în restaurant. În acest caz, și paiul din hârtie poate deveni opțional.
“În continuare, compania va urma planul anunțat încă de la finele anului trecut, prin care anunța eliminarea paielor din plastic din toate restaurantele pe care le operează, pe parcursul anului 2019. Procesul de înlocuire a debutat cu unităţile KFC România, iar până în decembrie 2019, toate restaurantele deținute de Sphera – în România şi Moldova, Pizza Hut şi Taco Bell – vor folosi exclusiv paie din hârtie”, a mai anunțat Sphera.
Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România şi deţine companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell.
În România, lanţul de restaurante KFC numără 76 de restaurante atât în Bucureşti, cât şi în alte oraşe precum Timişoara, Arad, Botoşani, Cluj-Napoca, Oradea, Suceava, Piteşti sau Braşov. De asemenea, KFC România operează două restaurante la Chişinău, Republica Moldova și zece în Italia.
Pizza Hut a intrat pe piaţa din România în 1994, odată cu deschiderea primei locaţii din Calea Dorobanţilor, iar în prezent deţine 23 de restaurante la nivel de reţea.
Pizza Hut Delivery, conceptul de livrare la domiciliu lansat de Pizza Hut, furnizează produse la domiciliu, dar şi la pachet. Brandul a intrat pe piaţa românească în decembrie 2007, odată cu deschiderea primei locații în zona Vitan din București. În prezent, Pizza Hut Delivery numără 22 de unităţi dintre care 14 în Bucureşti, două în Brașov şi Cluj, iar câte una în Constanţa, Popeşti-Leordeni, Ploieşti şi Oradea.
Taco Bell s-a lansat în România în octombrie 2017 și deține în prezent 4 locații în București, în centrele comerciale AFI Cotroceni, Park Lake Shopping Center, Mega Mall și Băneasa Shopping Center. De asemenea, brandul este prezent cu o locaţie şi în Cluj, în centrul comercial Iulius Mall.
Europa vrea să scape de plastic
Eurodeputaţii au aprobat, săptămâna trecută, interzicerea produselor din plastic de unică folosinţă precum farfurii, tacâmuri sau paie.
Din 2021, vor fi interzise în UE produse precum tacâmurile din plastic de unică folosinţă (furculiţe, cuţite, linguri, beţişoare), farfuriile din plastic de unică folosinţă, paiele din plastic, beţişoarele de urechi din plastic şi beţişoarele din plastic pentru baloane.
De asemenea, vor fi interzise produsele şi recipientele pentru alimente din material plastic oxodegradabil şi recipientele pentru băuturi fabricate din polistiren expandat, potrivit Agerpres.
Potrivit raportului eurodeputatei belgiene Frederique Ries, din grupul ALDE din PE, statele membre vor trebui să atingă un obiectiv de colectare de 90% pentru sticlele din plastic până în 2029 şi un obiectiv de 25% de conţinut reciclat pentru sticlele de plastic până cel târziu în 2025.
În plus, textul consolidează principiul "poluatorul plăteşte", mai ales pentru tutun, prin introducerea răspunderii extinse a producătorilor. Acest concept se va aplica şi în cazul echipamentelor de pescuit pentru a se asigura că producătorii, nu pescarii, sunt cei care preiau costurile colectării năvoadelor pierdute în ape.
Reglementările prevăd, de asemenea, obligativitatea etichetării cu privire la impactul negativ asupra mediului al aruncării pe stradă a filtrelor de ţigări de plastic, precum şi a paharelor de plastic sau a şerveţelelor umede.
Pe acelasi subiect: