Romanii pun accent pe imagine. In 2011 au cheltuit aprox. 900 milioane de euro pe produse de infrumusetare
Piata produselor de infrumusetare si ingrijire personala din Romania a crescut cu 3,2% in acest an, de la 3,9 miliarde de lei anul trecut la 4,07 miliarde lei (aproximativ 900 de milioane de euro), potrivit unui studiu al companiei britanice Euromonitor, care estimeaza noi cresteri odata cu reluarea expansiunii in retail.
Pentru anul urmator, Euromonitor International anticipeaza un avans de 4,5%, la 4,25 miliarde de lei.
In 2010, piata a urcat cu 2%, de la 3,86 miliarde de lei la 3,94 miliarde de lei, mai lent decat in anii anteriori, cresterea fiind limitata de criza economica prelungita, majorarea TVA si reducerea veniturilor populatiei. "Trendul pozitiv s-a mentinut in 2010, insa nu se anticipa o criza atat de indelungata. Chiar daca nu a fost un an rau, nu a fost nici la fel de bun precum asteptarile", se arata in studiu.
In Romania se mentin discrepantele puternice de consum dintre zonele urbane si cele rurale, noteaza compania britanica. Potentialul de crestere este puternic, intrucat aproximativ 45% din populatie locuieste in zone rurale, unde piata produselor de infrumusetare si ingrijire personala este slab dezvoltata. La sate, categoriile de produse cu cele mai bune vanzari sunt cele bazate pe necesitate. In plus, canalele de distributie difera fata de orase, cu un succes mai ridicat in randul activitatilor de vanzari directe.
Impreuna cu extinderea lanturilor de retail si avansul veniturilor populatiei, zonele rurale ofera posibilitati importante de dezvoltare pentru vanzarile produselor de infrumusetare si ingrijire personala.
In ultimii ani, in Romania se constata un interes in crestere pentru produsele care intra in componenta acestor articole si de efecte ale procesului de fabricatie, precum impactul asupra mediului. Exista o preferinta pentru cosmetice organice, iar retailerii si producatorii incearca sa-si consolideze pozitia pe aceasta categorie.
Piata este dominata de multinationale, insa criza economica din ultimii ani a ajutat producatorii locali sa aiba o prezenta mai buna pe piata prin preturi mai mici.
Lanturile de retail acopera aproape doua treimi din distributie, cu un potential important de crestere pe acest canal, odata cu deschiderea de noi magazine in orase mai mici, accesibile si consumatorilor din comunitati rurale.
Euromonitor International, cu peste 700 de specialisti la nivel global, furnizeaza de 40 de ani servicii care includ analize, rapoarte sau baze de date despre diverse sectoare industriale, tari sau consumatori.
Citeste si:
Pe acelasi subiect: