Italia a importat din Romania peste 25 mil. perechi de incaltaminte. Suntem pe 2, dupa China. La usa producatorilor nostri bat numele mari din strainatate
La Milano se desfasoara zilele acestea cel mai mare targ de incaltaminte si genti din lume. Peste 1500 de firme s-au reunit intr-un spatiu de 70.000 de metri patrati. Ce se poarta in urmatoarele sezoane ne spun italienii, japonezii, dar si romanii. Daca in Romania sectorul este in cadere libera, speranta este peste hotare. Aici, ai nostri prezinta produse Made in Romania, dar cu nume italienesc.
Piele naturala, blana dar si plastic sau materiale reciclabile. Stilul nu cunoaste limite. Si chiar daca Milano este capitala modei, directia o dau romanii.
Daniela Prosan, manager Tris: "Am venit cu colectia de toamna-iarna 2014-2015, unde ne adresam femeii clasice, puternice, am facut o combinatie de materiale, de imprimeuri-sarpe."
Nu va lasati inselati de nume. Ludovico Fagioli, Anna Fellini sau Viole del Re sunt firme romanesti din Ialomita si Brasov.
Mihai Burghel, director la Ministerul Economiei: "Firmele italiene sunt in avangarda modei, in toate domeniile fashion. Multe firme romanesti prefera sa aiba ceva cu conotatie italiana."
La usa producatorilor romani bat nume mari din moda.
Violeta Radu, reprezentant Ludovico Fagioli: "Producem pentru branduri renumite Prada.. Gucci.. Karl Lagerfeld"
In perioada ianuarie-noiembrie 2013, Italia a importat din Romania peste 25 milioane de perechi de incaltaminte. Cifra plaseaza tara noastra pe locul 2, dupa China, in ceea ce priveste exportul de incaltaminte in peninsula.
Angela Vasiliu, manager "Papucei": "In 2013, cifra exporturilor a trecut de 2 miliarde, la incaltaminte, pielarie si marochinarie."
Pe piata din Asia, de mare succes s-au bucurat cizmele din blana de capra mongoleza.
Mihaela Mihalache, reprezentant Condur by Alexandru: "Sunt foarte in trend , foarte vesele, foarte practice si exista in doua variante de culori, pe negru si pe bej."
Pretul de 200 de euro perechea nu i-a speriat pe vizitatorii care s-au inghesuit sa cumpere.
La targul de la Milano participa aproape 1.600 de firme, dintre care 631 sunt din afara Italiei. Japonezii dau adevarate lectii de eleganta. O geanta a fost adusa la Milano de firma preferata de casa imperiala japoneza.
Antonella Mugnai, reprezentant OHBA: Aceasta geanta imbina traditia pielii europene aceasta cu tesutul de matase al vechilor kimonouri japoneze. Costa 1000 euro"
Pentru producatorii italieni, primeaza insa aspectul practic.
Franca Ghizzoni, reprezentant MH Way: Materialul e polipropilena cu celule inchise totul reciclabil, poate duce si sandwich-ul.
Targul de la Milano se incheie miercuri 5 martie.