Mahu, La Mama: Chiriile spatiilor de retail sunt inca nejustificat de mari, mai este loc de scadere. Pentru 2014, vrem sa trecem de 6 mil. euro cifra de afaceri
Chiriile spatiilor de retail sunt inca nejustificat de mari, iar pe piata imobiliara, inclusiv pe segmentul rezidential, mai este loc de scadere, a declarat Catalin Mahu, proprietarul restaurantelor La Mama, care detine si lantul de cafenele Cafepedia.
"Am renegociat putin chiriile pe care le platim pentru restaurantele noastre, dar nu mult pentru ca nu am deschis in perioada in care chiriile erau foarte sus. Chiriile sunt inca mari, chiar nejustificat de mari si cred ca pe piata imobiliara mai este loc de scadere. Un indicator este faptul ca se spune ca un apartament cu 2 camere ar trebui sa coste cam 100 de salarii medii, respectiv circa 30.000 de euro. Pe piata insa un apartement cu doua camere se vinde acum cu 50.000-60.000 euro", a spus Mahu, transmite Mediafax.
La 15 ani de la deschiderea primului restaurant La Mama, Mahu a declarat ca in 2014 nu are in vedere deschiderea niciunui restaurant, ci doar consolidarea prezentei pe piata prin investitii in imbunatatirea serviciilor si in renovarea unor unitati.
"In 15 ani am reusit sa nu inchidem niciun restaurant, intr-o piata pe care in ultimii ani se vorbeste des de faliment. Pentru 2014 nu avem in intentie sa deschidem alt restaurant, ci vrem sa ne consolidam pozitia pe piata, sa facem renovari ale unor restaurante, acolo unde este cazul. In 2015, mi-e greu sa spun daca nu deschidem un nou restaurant. Vrem sa ne consolidam imaginea in ochii celor 3.000-4.000 de clienti pe zi, sa vedem ce isi doresc acesti clienti. Daca tot vrem sa deschidem magazine s-ar putea sa ne trezim ca alergam singuri", a spus Mahu.
El a adaugat ca durata de viata a unui restaurant este de circa 5 ani si de aceea este nevoie de investitii pentru improspatare si modernizare.
Lantul La Mama cuprinde zece restaurante, din care doua la mare, iar firma Trotter Restaurant, care opereaza restaurantele, detine si trei cafenele.
Investitiile care urmeaza sa fie realizate in acest an se ridica la cel putin 200.000-300.000 de euro, estimeaza Mahu.
"Avem 400 de angajati si o cifra de afaceri in 2013 de 5,3 milioane de euro, in crestere cu 6% fata de 2012. Este o cifra mai mica decat in anii de glorie 2007-2008, dar suficient de buna. Vara ajungem la 500 de angajati pentru ca deschidem restaurantele de la mare. Cresterea incasarilor s-a datorat pe de o parte majorarii valorii bonului si pe de alta parte a traficului. Pentru anul 2014 prin aceste imbunatatiri de servicii si ale restaurantelor vrem sa trecem de 6 milioane de euro cifra de afaceri", a explicat Mahu.
Marja de profit se situeaza in jurul a 8% din cifra de afaceri, in scadere fata de acum 4-5 ani, iar valoarea medie a bonului de plata este de 17 euro. Circa 20% din cifra de afaceri a companiei provine din serviciul de livrare la domiciliu, introdus in 2007.