Inditex a facut profit de 25 mil. euro in Romania, la afaceri de 175 mil. euro. Zara a generat aproape jumatate din cifre
Afacerile retailerului spaniol de moda Inditex in Romania, unde detine 98 de magazine sub brandurile Zara, Zara Home, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho si Massimo Dutti, au ajuns la peste 175 milioane euro anul trecut, iar profitul a insumat aproape 25 milioane euro.
Cifra de 776,5 milioane lei (175,7 milioane euro) este cu circa 16% mai mare comparativ cu 2012, cand s-a situat la 671 milioane lei (150,6 milioane euro), si un profit net in crestere cu 12%, de la 97,2 milioane lei (21,8 milioane euro) la 109 milioane lei (24,7 milioane euro).
Anul trecut, toate cele sapte branduri au inregistrat cresteri ale vanzarilor si au fost profitabile. Cea mai mare crestere a profitului net a fost inregistrata de cele 19 magazine Bershka, de aproape 64%, iar cel mai mare avans al cifrei de afaceri a fost obtinut de Oysho, de 27,4%. La polul opus s-a situat brandul Stradivarius, al carui profit a scazut cu 34%, iar afacerile au urcat cu 6,9%.
Aproape jumatate din business si profit a fost generat de cele 21 de magazine Zara, care au inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 377,3 milioane lei (85,4 milioane euro), cu 13,5% mai mare decat in 2012, si un profit net de 54,3 milioane lei (12,3 milioane euro), in crestere cu 5,6%. Restul a fost generat in ordine de Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho si Zara Home.
Bershka a avut anul trecut o cifra de afaceri 129,7 milioane lei (29,3milioane euro), cu 24% mai mare fata de nivelul din 2012, si un profit de circa 13 milioane lei (2,9 milioane euro).
Cele 19 magazine Pull&Bear au raportat o crestere cu 12% a afacerilor, la 97,3 milioane lei (22 milioane euro), si o stagnare a profitului, la 11,5 milioane lei (2,6 milioane euro).
In cazul Stradivarius, care cuprinde o retea de 19 magazine, cifra de afaceri s-a situat la un nivel de 65,7 milioane lei (14,9 milioane euro), cu 6,9% mai mare, in timp ce profitul net a fost de 4,6 milioane lei (1,04 milioane euro), in scadere cu 34%.
Cele 9 magazine Massimo Dutti au inregistrat anul trecut o majorare cu 23,3% a afacerilor, la 73 milioane lei (16,5 milioane euro), si cu 28,7% a profitului net, la 18,3 milioane lei (4,1 milioane euro).
Marca Oysho, care insumeaza 7 magazine, a avut anul trecut afaceri de 17,5 milioane lei (4 milioane euro), cu 27,4% mai mari, si un profit de 3,75 milioane lei (848.000 euro), cu 34,2% peste nivelul din 2012.
Magazinele cu decoratiuni Zara Home au avut anul trecut un castig net de 3,45 milioane lei (782.000 euro), cu 48,5% mai mare, la afaceri in crestere cu 27%, de 16 milioane lei (3,6 milioane euro).
Inditex a deschis primele magazine din Romania in 2004 in franciza, iar in 2007 a intrat direct pe piata. La nivel mondial, Inditex este prezent in aproape 90 de state cu o retea de 6.340 de magazine si a avut in 2013 vanzari de 16,7 miliarde euro si un profit net de 2,4 miliarde euro.