Falsuri prezentate ca branduri de lux, afacere de 1,5 mld. euro în România. Doar experții pot sesiza diferențele
Piaţa brandurilor de lux este invadată de falsuri. Atât de bine făcute însă, încât este nevoie de experţi ca să poată fi depistate.
În timp ce în străinătate firmele serioase şi-au angajat detectivi pentru asta, la noi, totul se vinde la vedere, cu ştiinţa autorităţilor. Urmăriţi un material, realizat de ’’Inspectorul Pro″.
Afaceri negre cu haine contrafăcute. Valoare totală - 1,5 miliarde de euro. Un trafic imens, care ne situează printre primii din Europa. Totul, sub ochii autorităţilor.
Reporter: Aceasta Burberry cât costă?
Vânzătoare: 85 de lei. Sunt colecţie nouă. Se văd super mişto. Combinaţie cu carouri negre, albastre...
Reporter: Aici se vede că e cusut...
Vânzătoare: Asta e ştanţat, aşa cum sunt şi cele originale. Sunt făcute la o maşină specială. Ce vrei, original? Te duci şi-ţi iei de la magazin.”
Vânzarea de produse contrafăcute e interzisă prin lege. Dar amenzile sunt derizorii, în comparaţie cu câştigurile din încasări. Şi atunci comercianţii riscă şi aduc în magazine branduri false.
Priviţi un astfel de caz - surprins de echipa de la Inspectorul Pro, într- unul dintre cele mai mari centre comerciale din Bucureşti.
Vânzătoare: ”Astea sunt replici unul, la unul după original. La Londra astea sunt o căruță de bani. Am o clientă acum care stă la Londra, și-a luat o grămadă.”
Vânzătoarea recunoaşte fără reţinere că nimic din ce vinde nu e original. Reporterii noştri au semnalat neregulile la 112.
Pe acelasi subiect: