Criza dubleaza numarul supermarketurilor. Cine are de suferit VIDEO
Dupa aproape patru ani de probleme economice, statisticile sunt surprinzatoare. Practic, s-a dublat numarul de supermarketuri. Potrivit specialistilor, expansiunea acestora loveste direct proprietarii magazinelor de cartier, dar si in cei care isi vand marfa la piata.
Un nou supermarket din zona Dristor a fost inaugurat cu nervi. Desi s-au instalat cu noaptea in cap, multi au ratat startul in fata veteranilor care stiu sa dea coate.
Noul magazin, plasat strategic de altfel, se afla chiar langa o piata agroalimentara de la care, evident, isi doreste sa fure cat mai multi clienti. Intre timp, la concurenta, cumparatorii isi fac primele socoteli.
"-Un leu diferenta.
-Pentru un leu, doi lei, a meritat sa stati la coada de dimineata?
-De ce sa nu merite?!"
Lumea trebuia multumita si la Constanta, unde la deschiderea acestui hipermarket s-a organizat ad-hoc o cursa intre carucioare.
"Piata nu este saturata, iar clientii vor sti sa aleaga ce e mai bine", spune Tiberiu Danetiu, directorul de marketing al unui hipermarket.
"Micile magazine traditionale pierd teren. Importanta pietelor agroalimentare se va diminua de-a lungul timpului. Romanii au un apetit destul de ridicat de consum", adauga Raluca Raschip, Consumer Goods Director GfK Romania.
Cu patru ani in urma, supermarketurile aveau o cota de piata de 18%. Astazi au ajuns la 30 de procente si isi continua ofensiva.