Studiu: cumparaturile in magazinele clasice dauneaza grav buzunarului fata de cele online. Comparatie preturi
Cumparaturile in magazinele clasice dauneaza grav buzunarului, in comparatie cu cele online. Cel putin asta arata un studiu potrivit caruia platim cu 10% mai mult pentru un produs luat direct de pe raft fata de acelasi produs cumparat din spatiul virtual.
Cu toate acestea, vanzarile online reprezinta doar 2% din totalul consumului din Romania.
O tableta costa intr-un magazin clasic 700 de lei. Acelasi produs cumparat dintr-un magazin online costa 600 de lei. In schimb, intr-un magazin clasic puteti testa produsul, de pilda, un aspirator de 250 de lei. Intr-un magazin online acelasi model va costa cu 10 lei mai putin.
De altfel, cartile, tabletele si telefoanele mobile sunt cele mai ieftine daca este sa le cumparam online. Costa cu 15-25% mai putin decat intr-un magazin obisnuit. In cazul aparelor electronice si electrocasnice concurenta dintre vanzatorii virtuali si cei din magazinele reale este mai dura. Asa ca un cuptor cu microunde, un televizor, o masina de spalat sau un frigider costa cu 6-9% mai putin pe internet.
In schimb, aproape ca nu exista diferenta de costuri in privinta hranei pentru animale si a aparatelor de fotografiat.
Una peste alta, romanii sunt in categoria incepatori in ale shoppingului online. Potrivit comerciantilor online, doar 2% din banii pe care ii cheltuim anual se duc pe cumparaturile pe internet. Suntem la egalitate cu Bulgaria, dar departe de vestul Europei.
In Marea Britanie ponderea vanzarilor virtuale este de 13%, cea mai mare din Uniune, in Germania 7%, iar in Franta 5%.
Magazinele online au o problema, spun expertii, nu reusesc sa tina pasul cu romanii care s-au obisnuit deja sa cumpere dintr-un click si vor sa o faca de pe telefoanele mobile.
Daniel Enescu, expert: "Exista un apetit mare de cumparaturi de pe device-urile mobile, dar site-urile nu sunt pregatite."
Fata de anul trecut cresterea shopping-ului cu ajutorul tabletelor a crescut de trei ori, spun specialistii. Vanzarile din online din Romania au ajuns in prezent la o valoare de aproape un miliard de euro.