Auchan și Alibaba se aliază pentru a deveni lideri în sectorul distribuției din China
Auchan
Grupul francez Auchan și gigantul chinez al comerțului electronic Alibaba vor dezvolta în comun operațiunile de distribuție fizică și digitală în China, au anunțat luni cele două companii într-un comunicat de presă comun, informează AFP, preluată de Agerpres.ro.
Potrivit termenilor unei "alianțe strategice" convenite de cele două companii, Alibaba, proprietatea miliardarului Jack Ma, va investi 2,44 miliarde de euro în compania Sun Art Retail Group, unul din principalii operatori de hipermarketuri din China, companie la care Auchan deține peste o treime din acțiuni.
Alianța vizează combinarea expertizei pe care o dețin cele două companii în vânzările tradiționale și vânzările online.
Această alianță face parte din strategia Alibaba de extindere a operațiunilor de distribuție fizică, prin parteneriate cu magazinele de electrocasnice Suning și grupul de distribuție Shanghai Bailian.
De asemenea, grupul de distribuție online Alibaba a lansat și un lanț de magazine interactive, Hema, în care consumatorii scanează și plătesc cumpărăturile fără asistență externă.
Sun Art, filiala chineză a Auchan, este lider în domeniul distribuției fizice de produse alimentare în China, țară unde comerțul online a luat un avans considerabil grație Alibaba. Sub mărcile Auchan și RT-Mart, Sun Art operează 490 de magazine în China și are 140.000 de angajați.
Auchan este prezent și pe piața din România, unde are aproximativ 10.000 de angajați, portofoliul său cuprinzând 33 de hipermarketuri, iar cifra de afaceri cu taxe fiind de peste 1,2 miliarde de euro, în 2016.
Pe acelasi subiect: