Reversul medaliei. Succesul rasunator al tabletelor ingroapa unul dintre cele mai indragite gadgeturi
Era e-book readerelor, desi abia luase avant, este pe cale sa apuna. Cititoarele de carti in format electronic vor fi cel mai probabil inlocuite de tablete, scrie Wall Street Journal.
E-book readerele au reprezentat o categorie de gadgeturi foarte apreciata in ultimii cinci ani, dar aparitia pe piata a tabletelor complet echipate, la preturi si dimensiuni tot mai mici au facut ca popularitatea acestora sa fie in scadere.
O cercetare de piata a International Data Corporation arata ca in 2012 s-au vandut doar 20 de milioane de e-readere, cu 28% mai putin fata de 2011. Prin comparatie, numarul tabletelor comandate in 2012 a depasit 122 de milioane de unitati.
Unul dintre motivele pentru inregistrarea acestui trend ar putea fi faptul ca utilizatorii nu simt nevoia sa isi schimbe aparatul prea des.
“Functioneaza foarte bine, nu am nici un motiv pentru care sa imi iau un altul”, spune Julie Curtis, un avocat din Ohio, despre readerul ei vechi de doi ani. “Daca as vrea la un moment dat sa trec la un alt nivel, probabil ca mi-as cumpara o tableta”, adauga aceasta.
O alta analiza, a firmei de cercetare IHS iSuppli, sustine ca in 2012 s-au vandut aproape 15 milioane de readere, cu 36% mai putine fata de anul trecut. Potrivit acesteia, numarul de produse comercializate va scadea pana la 7,8 milioane in 2015.
In momentul in care au aparut, e-readerele au fost privite ca fiind revolutionare, pentru ca le permiteau utilizatorilor sa pastreze sute de carti la un loc, pe un dispozitiv mult mai subtire decat o singura carte printata. In plus, din cauza economiei de materiale, pretul publicatiilor digitale era si el mai mic.
In timp, e-book readerele au beneficiat de o serie de imbunatatiri, oferind acces wireless la internet, touch screen-uri si dimensiuni reduse. Dar toate aceste calitati se regasesc si intr-o tableta, care ofera in schimb un ecran colorat, o experienta de navigare pe internet mai buna si o serie de aplicatii utile si interactive, care nu ar putea fi incorporate intr-un reader.
Producatorii de e-readere mizeaza in continuare pe durata de viata impresionanta a bateriei, care este in unele cazuri de pana la doua luni, fata de 10 ore cat ofera, in medie, o tableta, dar si pe pretul scazut al acestora, costul unui Kindle pornind de la 69 de dolari.
Pe acelasi subiect: