Pe ce segment iPhone 5 detine suprematia in lupta cu Samsung S4
Samsung Galaxy S4 a fost anuntat oficial pe 14 martie 2013 si a fost primit cu un val de entuziasm din partea publicului. Cu toate astea, exista inca motive pentru care Apple si al sau iPhone 5 raman in continuare un adversar de temut, arata revista americana Forbes.
Samsung a investit masiv in dezvoltarea display-ului si al precesoarelor, dar, conform Sencha, o companie specializata in limbaj html5, coreenii inca nu mai au de lucru daca vor sa cuprinda si sa inteleaga experienta online.
Michael Mullany, CEO-ul Sencha, este de parere ca experienta pe Internet oferita de S4 “este net inferioara fata de cea data de Iphone 5”, asa cum se intampla de ceva timp. Problema consta in ultilizarea limbajului html5, care, daca este bine pus la punct, atrage automat mai multe vanzari de aplicatii.
Android incepe sa recupereze terenul pierdut. Sencha a testat implementarea browserului pe ultimul model al smarphone-ului coreean si, in ceea ce priveste caracteristicile oferite, Androidul pare mai capabil. Dar, la o analiza mai amanuntita, implementarea este mai buna pe iOS iar optiunile sunt mai usor de utilizat pe dispozitivul Apple.
“Una peste alta, Galaxy S4 si-a upgradat destul de bine platforma HTML5 pentru utilizatorii de Android. Au adaugat caracteristici interesante ca grafice WebGL 3D si o baza de stocare mai performanta. Galaxy S4 bifeaza mai multe caracteristici ale HTML5, comparativ cu iPhone 5 si este mai rapid in unele zone. Cu toate astea, trebuie sa acordam mai mult merit tot iPhone-ului, al carui scroll se face mai lin, pe cand la S4 acesta se poticneste, ducand la micro-intervale de timp in care ecranul se blocheaza”, se arata in raportul de analiza citat de Forbes.
Mullany crede insa ca S4 ar putea totusi oferi o experienta html5 mai buna, daca ar folosi browser-ul Chrome, care, desi vine instalat pe S4, nu este browserul principal. Corectarea acestei probleme ar putea aduce multe puncte in plus producatorului coreean. Ceea ce ii impiedica pe oficialii companiei sa ia aceasta decizie este ambitia de a se afirma drept inovatori in domeniul software, asa cum sunt si pe partea de hardware.
“Samsung nu are destul expertiza pe partea de software pentru a crea o experienta foarte buna cu html5”, concluzioneaza Mullany.
Pe acelasi subiect: