Oricine poate afla unde mergi si pentru cat timp. Secretele pe care smartphone-ul le impartaseste lumii intregi
Oamenii de afaceri isi urmaresc clientii si le construiesc adevarate profiluri ale obiceiurilor zilnice pe care acestia le au, folosind o retea care a plasat senzori in restaurante, sali de yoga sau alte locuri in care oamenii obisnuiesc sa-si petreaca timpul, scrie Wall Street Journal.
Fan Zhang, proprietarul Happy Child, un restaurant asiatic din centrul orasului Toronto, stie ca 170 dintre clientii sai au fost in cluburi, in noiembrie.
El mai stie ca 250 dintre ei au mers la sala de fitness in luna respectiva sau ca 216 vin din Yorkville, un cartier invecinat. Si asta fara ca cei care ii calca pragul sa aiba macar idee ca sunt urmariti.
Acest lucru este posibil pentru ca Zhang colaboreaza cu Turnstyle Solutions, o companie care se afla pe piata de numai un an.
Start-up-ul a plasat astfel de senzori in aproape 200 de locuri, pe o raza de aproape un kilometru in centrul orasului canadian. Senzorii, de marimea unui pachet de carti de joc, urmaresc semnalul emis de smartphone-urile conectate la retelele Wi-Fi, oferind astfel informatii despre locurile pe care le viziteaza o anumita persoana intr-un interval de timp.
“In loc sa oferim promotii generaliste, care ar putea sa fie sa nu pe placul cumparatorilor, putem sa promovam acum produse care sa fie exact pe gustul clientilor”, spune Zhang.
Bazandu-se pe datele primite prin intermediul Turntsyle, acesta a imprimat o serie de tricouri cu logo-ul restaurantului. Iar Turnstyle a sugerat ca asta ar fi o solutie eficienta, bazandu-se pe obiceiurile pe care clientii restaurantului le au atunci cand merg la sala de fitness.
Cum este posibil acest lucru
Exista in piata tot mai multe aplicatii care analizeaza “din umbra” comportamentul de consum al oamenilor. Iar munca acestor start-up-uri este usurata tocmai de faptul ca tot mai multe persoane aleg sa isi impartaseasca locatia curenta in care se afla, prin intermediul smartphone-urilor.
O aplicatie asemanatoare din San Francisco, Euclid Analytics, foloseste senzori ca sa analizeze, la propriu, pe unde ii poarta pasii pe cumparatorii aflati in interiorul unui magazin. Proprietarii pot afla in acest fel, spre exemplu, in fata caror raioane este cea mai mare aglomeratie si unde intarzie cel mai mult clientii.
Tehnologia iBeacon, de la Apple, poate fi integrata in senzori care sa citeasca semnalele trimise de utilizatorii de smartphone in magazinele fizice. Dar Turnstyle este printre primele aplicatii care duc totul cu un pas mai departe, urmarind persoanele vizate acasa, ori la serviciu, si nu doar in magazine. Reteaua bine structurata a start-up-ului poate sa tina evidenta oricarui telefon care are Wi-Fi deschis, fiind apoi foarte usor sa se creeze un profil al utilizatorului.
Clientii nu apar insa in rapoartele firmei sub numele propriu, ci le sunt atribuite unele de identificare. Cei care se logheaza pe Facebook printr-o retea gratuita de Wi-Fi isi vor avea in schimb la vedere date precum numele, varsta, sexul si profilul de social media.
Mai multe despre:
#smartphone#spionaj
Pe acelasi subiect: