Microsoft ataca piata low-cost reducand cu 70% pretul licentelor Windows
Sursa foto: Mediafax
Microsoft va reduce cu 70% pretul Windows 8.1 pentru producatorii de tablete si computere low-cost, in duelul cu alternativele mai ieftine la PC-ul Windows, precum laptopurile "Chromebook" echipate cu sistemul de operare Google Chrome, au declarat pentru Bloomberg surse apropiate situatiei.
Astfel, producatorii de tablete si computere cu un pret la raft de pana la 250 de dolari vor plati numai 15 dolari pentru o copie Windows 8.1 preinstalata pe dispozitive, in locul tarifului normal de 50 de dolari, au afirmat sursele citate. Discountul se aplica oricarui produs cu Windows 8.1 care se incadreaza in limita de pret, fara restrictii in ceea ce priveste marimea sau tipul de dispozitiv.
De asemenea, dispozitivele nu vor mai fi verificate pentru compatibilitate hardware si nu trebuie sa fie neaparat echipate cu ecran tactil, au adaugat sursele apropiate companiei.
Totodata, sursele au precizat ca cei mai mari producatori de computere plateau Microsoft sume apropiate de 30 de dolari pe licenta Windows, cu mult sub pretul oficial de 50 de dolari, datorita discounturilor si stimulentelor acordate de companie. Produsele low-cost care vor beneficia de noul discount de 70% fata de pretul de lista nu vor fi eligibile programele mai vechi de marketing.
Contactati de Bloomberg, reprezentantii Microsoft au refuzat sa comenteze.
Veniturile generate de Windows au fost afectate anul trecut de declinul puternic al pietei PC-urilor, estimat la 10%, iar la finalul anului compania a resimtit si presiuni din partea concurentilor, in principal Apple si Google.
Prin stimularea partenerilor producatori sa dezvolte dispozitive mai ieftine, Microsoft ar putea reusi sa-si majoreze cota pe piata tabletelor, estimata la 80 miliarde de dolari pe an, si sa castige duelul pentru segmentul low-cost cu produsele Chromebook, echipate cu un sistem de operare destinat exclusiv navigarii pe internet.
Microsoft l-a numit recent CEO pe Satya Nadella, pana acum seful diviziei enterprise si cloud a companiei.
Compania a anuntat recent ca a vandut peste 200 de milioane de licente Windows 8 de la lansarea produsului, in octombrie 2012. Cifra indica o rata mai lenta de adoptare a noului sistem de operare fata de varianta anterioara, Windows 7.
Pe acelasi subiect: