Generatia Z sau tinerii care comunica prin texte si isi exprima emotiile prin emoticoane
Textul reprezinta principala forma de comunicare pentru tinerii intre 14 si 24 de ani, in timp ce exprimarea emotiilor se face, in mare masura, prin intermediul emoticoanelor, releva un studiu de specialitate, dat publicitatii luni.
Potrivit cercetarii, Generatia Z este cea mai avansata din punct de vedere tehnologic datorita smartphone-urilor, tabletelor si conexiunilor Wi-Fi.
“Inca de la varste foarte fragede, membrii acestei generatii au aptitudinile necesare gestionarii dispozitivelor ce le permit sa obtina in doar cateva secunde ceea ce au nevoie: filme online, aplicatii online, internet research si, cel mai important, interactiune umana, prin jocuri online, forumuri si comunitati, social media, blogging si vlogging. Mobilitatea este cuvantul-cheie. Dar aceasta nu se limiteaza doar la interactiune, tehnologii cloud si mobile work. Pentru tineri, mobilitatea este ceea ce le permite sa se simta liberi, sa-si urmeze visele si pasiunile, sa fie curiosi si creativi, sa 'atinga luna', daca isi doresc”, este de parere Lacramioara Loghin, coordonatorul studiului.
Rezultatele studiului arata, totodata, ca tinerii din Generatia Z sunt extrem de interesati de cele mai noi tehnologii de comunicare, iar ca si canale de comunicare acestia prefera mesageria instant, fie ca e vorba de Whatsapp, ori cea apartinand retelelor sociale, in detrimentul celor clasice (apel voce, SMS).
Practic, fie ca este vorba despre mesaj instant, chat sau mesaj privat apartinand retelelor sociale, textul reprezinta principala forma de comunicare pentru Generatia Z, iar pe langa pe langa abrevieri, tinerii sunt mari amatori de emoticoane, dar si stickere digitale, meme-uri si clipuri video.
'Tonul relaxat din comunicarea orala este intalnit si in cea scrisa. Fara a urma reguli gramaticale, cuvintele sunt scurtate sau abreviate, in timp ce semnele de punctuatie sunt rar folosite. De multe ori, mesajele au o semnificatie multipla, lasand loc de interpretare', se mentioneaza in cercetare.
Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare si Consultanta prin intermediul a 12 Focus Grupuri, la care au participat tineri cu varsta cuprinsa intre 14-24 de ani. Focus Grupurile au avut loc in Bucuresti, in intervalul 16-27 noiembrie 2015.
Specializata in domeniul cercetarii de piata, al sondajelor de opinie si al consultantei in marketing, Exact Cercetare si Consultanta ofera o gama completa de metode, tehnici si instrumente de cercetare pentru studii cantitative si calitative.