Doar in primele trei luni din 2013 romanii au cheltuit 100 mil. euro numai pentru telefoane inteligente
Ca sa fie in top, romanii sunt capabili de orice efort. Asa se explica de ce doar in primele trei luni ale anului am cheltuit aproape 100 de milioane de euro numai pentru telefoane inteligente. Cu o crestere de peste 50 %, aceste vanzari au tras in sus toata piata de electronice, care a crescut cu patru procente. Nu la fel de bine s-au vandut insa frigiderele sau televizoarele. Aceste produse au succes doar la oferta.
Romanii pasionati de gadgeturi considera ca telefonul destept este cel mai important accesoriu. Un dispozitiv absolut indispensabil pentru oamenii de afaceri care trebuie sa fie mereu conectati la ultimele stiri. Dar nu numai pentru ei, ci si pentru adolescenti. Cei mai multi folosesc telefonul pentru retele de socializare si pentru jocuri. In plus, romanii dau in fiecare luna cel putin 1 milion de euro pentru aplicatii.
Perioada contractuala a unui abonament este in mod normal de 2 ani.
Romanii isi schimba telefoanele o data pe an cu abonamente avantajoase, spun cei de la Vodafone.
Vechile telefoane raman de obicei in familie sau intra pe piata mobilelor second-hand, care valoreaza milioane de euro.
Cei care nu le daruiesc rudelor le vand pe internet. Site-urile sunt pline de anunturi.
Cu o crestere de 58 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, piata smarthpone-urilor ramane in continuare una dintre cele mai profitabile. Iar specialistii intrevad noi cresteri pentru acest segment in 2013.
Pasionatii de gadget-uri au cumparat cu entuziasm si tablete, in detrimentul laptop-urilor care incep sa piarda teren.
Si piata foto a inregistrat o crestere de 11 procente, atingand o valoare totala de 9 milioane de dolari.
La polul opus se afla piata electrocasnicelor mari, cu o scadere de 2 procente fata de aceeasi perioada din 2012 . Se pare ca romanii nu se mai inghesuie sa cumpere masini de spalat sau frigidere si prefera sa le foloseasca pe cele vechi.