Deutsche Telekom vrea "sa faca revolutie" in Europa Centrala si de Est, inclusiv in Romania, dupa preluarea pachetului majoritar al grupului elen OTE
Deutsche Telekom vrea sa devina, pana in anul 2018, lider pe toate pietele din Europa Centrala si de Est unde are operatiuni, prin continuarea achizitiei de active si investitii in retele telecom, potrivit Bloomberg.
"Va avea loc o revolutie in fiecare tara", a declarat intr-un interviu pentru Bloomberg Claudia Nemat, directorul operatiunilor internationale europene ale grupului.
Operatorul german va combina retelele fixe si mobile pentru a furniza servicii imbunatatite, omogenizate, de telefonie si date, care sa atraga clienti, a continuat Nemat, potrivit Mediafax.
Deutsche Telekom traverseaza o perioada bogata in achizitii in Europa Centrala si de Est, directorul general al grupului, Timotheus Hoettges, apriind pe imbunatatirea situatiei economice din tarile baltice pana in Grecia.
Obiectivul de a ajunge lider in regiune va presupune inclusiv cresterea cotei de piata in tari precum Romania si Polonia, atacand rivali precum grupul francez Orange sau Polkomtel, controlata de miliardarul Zygmunt Solorz-Zak, noteaza Bloomberg.
Deutsche Telekom a convenit luni preluarea integrala a diviziei T-Mobile Cehia intr-o tranzactie de 828 milioane euro. Surse apropiate companiei au declarat in luna ianuarie ca grupul german vizeaza de asemenea preluarea a inca 10% din actiunile grupului elen OTE, unde detine in prezent o participatie de 40%. OTE este prezent in Romania prin Romtelecom, Cosmote si reteaua de magazine Germanos.
Nemat a refuzat sa coemnteze strategia companiei in ceea ce priveste achizitiile necesare pentru a sustine strategia de extindere in regiune.
Macedonia este prima piata internationala unde Deutsche Telekom a implementat noua strategie. Toti clientii companiei din tara, indiferent de tipul conexiunii - fixa sau mobila - transmit apeluri de voce si trafic de date pe o infrastructura unificata, digitala. Renuntarea la servicii analog si adoptarea tehnologiei digitale, "all-IP", imbunatateste calitatea serviciilor de voce si faciliteaza conexiuni de date mai rapide. In plus, clientii au la dispozitie servicii optionale, precum platforme de streaming media.
"Obisnuiesc sa compar acest proces cu tranzitia de la carute cu cai la automobile. Este o tehnologie fundamental diferita. Presupune avantaje uriase pentru clienti, reduce costurile si imbunatateste eficienta", a afirmat Claudia Nemat pentru Bloomberg.
Afacerile europene din afara Germaniei ale Deutsche Telekom au evoluat negativ in ultimii ani, pe fondul situatiei economice dificile din regiune. In primele noua luni ale anului trecut, veniturile raportate de companie in Europa, cu exceptia pietei autohtone, au scazut cu 5,8%.
Compania este lider de piata in Grecia, Ungaria, Croatia si Macedonia, potrivit datelor de la finele anului 2012.
Pe acelasi subiect: