Apple a pierdut 46 mld. dolari, dupa ce actiunile au scazut cu peste 8%, la deschiderea bursei. Gigantul american a anuntat primul declin al cifrei de afaceri, in 13 ani
Actiunile Apple au scazut cu peste 8%, in deschiderea sedintei bursiere de miercuri, dupa ce gigantul american a anuntat, marti seara, prima scadere a vanzarilor de iPhone, de la lansare, si a cifrei de afaceri, dupa 13 ani, scrie Reuters.
In consecinta, compania a pierdut 46 de miliarde de dolari din valoarea de piata, dar ramane cea mai mare companie listata la bursa.
Gigantul american Apple a anuntat ca vanzarile de telefoane iPhone au fost 16% mai mici, in primul trimestru, fata de perioada similara a anului trecut, prima scadere trimestriala de la lansarea acestui produs in 2007. In consecinta, Apple inregistreaza si prima sa diminuare trimestriala a cifrei de afaceri din ultimii 13 ani.
In perioada ianuarie-martie 2016, Apple a vandut 51,19 milioane telefoane iPhone, fata de 61,17 milioane unitati in perioada similara a anului trecut.
Scaderea vanzarilor de telefoane iPhone era asteptata de analisti in conditiile in care chiar directorul general de la Apple, Tim Cook, a facut o declaratie in acest sens la inceputul anului. Insa, la aceasta scadere a vanzarilor de telefoane, s-au adaugat alte rezultate financiare dezamagitoare, scrie Agerpres.
Profitul net inregistrat de Apple in primul trimestru a scazut cu 22%, pana la 10,5 miliarde de dolari, iar cifra de afaceri s-a redus cu 13%, pana la 50,6 miliarde de dolari. Potrivit lui Charlie Bilello, analist la Pension Partners, este prima scadere trimestriala a cifrei de afaceri inregistrata de Apple dupa primul trimestru din 2003.
In aceste conditii chiar si anuntul privind recompensarea actionarilor cu 50 de miliarde de dolari, prin dividende si rascumpararea de actiuni, nu a putut opri scaderea actiunilor Apple, care in jurul orei 21,00 GMT inregistrau un declin de peste 7% cu ocazia schimburilor electronice care au urmat inchiderii Bursei de la New York.
Incetinirea vanzarilor de iPhone, care se adauga declinului vanzarilor de tablete iPad, 10,25 milioane de unitati vandute in primul trimestru cu 19% mai putin decat in perioada similara a anului trecut, scoate in evidenta necesitatea diversificarii gamei de produse a grupului Apple.
De la lansarea sa in 2007, iPhone a fost un produs crucial pentru veniturile Apple, fiind responsabil pentru doua treimi din vanzarile realizate de grupul american. Insa in ultima vreme cererea pentru iPhone si alte smartphones sofisticate a scazut la nivel mondial pe masura ce piata a devenit din ce in ce mai saturata. In plus, pe pietele in curs de dezvoltare unde cererea de dispozitive mobile este in crestere, pretul mare al telefoanelor Apple reprezinta un obstacol pentru aceste produse.