Zenith: Incetinirea din China afecteaza piata mondiala de publicitate. In 2016, Internetul mobil va devansa pentru prima data ziarele la acest capitol. "Asistam la cea mai rapida tranzitie din istorie a bugetelor de publicitate"
Incetinirea economica in China, Rusia si Brazilia isi va face simtite efectele asupra cheltuielilor globale cu publicitatea in 2015, arata un studiu Zenith Optimedia, preluat de Reuters.
Zenith si-a redus cu 0,2 puncte procentuale, pana la 4,0%, prognozele referitoare la cresterea cheltuielilor globale cu publicitatea anul acesta.
Agentia subliniaza ca lumea nu se mai poate baza pe pietele emergente pentru a sustine cresterea, adaugand ca in 2015 se asteapta ca America de Nord, Europa si Japonia sa aiba o contributie mai mare la cresterea cheltuielilor globale cu publicitatea, pentru prima data dupa 2006.
In schimb, in 2016, cheltuielilor globale cu publicitatea ar urma sa inregistreze o crestere accelerata de 5%, gratie Jocurilor Olimpice din Brazilia si a alegerilor prezidentiale din SUA, sustine Zenith Optimedia.
In plus, anul viitor, publicitatea pe Internetul mobil va devansa, pentru prima data, publicitatea din ziare, fiind responsabila pentru 12,4% din cheltuielile globale cu publicitatea fata de 11,9% in cazul ziarelor.
"Asistam in prezent la cea mai rapida tranzitie din istorie a bugetelor de publicitate, pe masura ce marketerii si agentiile de publicitate se straduiesc sa tina pasul cu tendinta consumatorilor de a imbratisa stilul de viata mobil", a declarat Steve King, director Zenith Optimedia.
Zenith Optimedia este divizie a Publicis Groupe, al treilea mare grup mondial de advertising, in functie de cifra de afaceri, dupa WPP si Omnicom.