Zenith: Incetinirea din China afecteaza piata mondiala de publicitate. In 2016, Internetul mobil va devansa pentru prima data ziarele la acest capitol. "Asistam la cea mai rapida tranzitie din istorie a bugetelor de publicitate"
![Zenith: Incetinirea din China afecteaza piata mondiala de publicitate. In 2016, Internetul mobil va devansa pentru prima data ziarele la acest capitol. Asistam la cea mai rapida tranzitie din istorie a bugetelor de publicitate](https://assets.protv.ro/assets/incont/2015/09/14/image_galleries/53603/zenith-incetinirea-din-china-afecteaza-piata-mondiala-de-publicitate-in-2016-internetul-mobil-va-devansa_size9.jpg)
Incetinirea economica in China, Rusia si Brazilia isi va face simtite efectele asupra cheltuielilor globale cu publicitatea in 2015, arata un studiu Zenith Optimedia, preluat de Reuters.
Zenith si-a redus cu 0,2 puncte procentuale, pana la 4,0%, prognozele referitoare la cresterea cheltuielilor globale cu publicitatea anul acesta.
Agentia subliniaza ca lumea nu se mai poate baza pe pietele emergente pentru a sustine cresterea, adaugand ca in 2015 se asteapta ca America de Nord, Europa si Japonia sa aiba o contributie mai mare la cresterea cheltuielilor globale cu publicitatea, pentru prima data dupa 2006.
In schimb, in 2016, cheltuielilor globale cu publicitatea ar urma sa inregistreze o crestere accelerata de 5%, gratie Jocurilor Olimpice din Brazilia si a alegerilor prezidentiale din SUA, sustine Zenith Optimedia.
In plus, anul viitor, publicitatea pe Internetul mobil va devansa, pentru prima data, publicitatea din ziare, fiind responsabila pentru 12,4% din cheltuielile globale cu publicitatea fata de 11,9% in cazul ziarelor.
"Asistam in prezent la cea mai rapida tranzitie din istorie a bugetelor de publicitate, pe masura ce marketerii si agentiile de publicitate se straduiesc sa tina pasul cu tendinta consumatorilor de a imbratisa stilul de viata mobil", a declarat Steve King, director Zenith Optimedia.
Zenith Optimedia este divizie a Publicis Groupe, al treilea mare grup mondial de advertising, in functie de cifra de afaceri, dupa WPP si Omnicom.