Noile reguli, care sunt deja in vigoare, includ definitia Vodafone pentru discursul instigator la ura si pentru stirile false, pentru a putea determina daca o anumita publicatie poate difuza reclame Vodafone, ceea ce nu implica schimbarea politicii companiei in ceea ce priveste accesul la respectivele site-uri sau produse media.

"Discursul instigator la ura si stirile false ameninta sa submineze principiile respectului si increderii, care unesc comunitatile. Vodafone are un puternic angajament in ceea ce priveste diversitatea si incluziunea si pune mare pret pe integritatea proceselor si institutiilor democratice, care sunt adesea tinta promotorilor stirilor false. Nu vom tolera ca brandul nosttru sa fie asociat cu un astfel de continut abuziv si daunator", a declarat Vittorio Colao, director executiv al Vodafone Group, scrie News.ro.

Compania defineste discursul instagator la ura drept un discurs ce urmareste, in mod deliberat, umilirea femeilor sau a minoritatilor vulnerabile, iar stirile false drept informatii prezentate ca fiind bazate pe fapte, dar care nu au o sursa primara credibila, cu scopul de a insela cititorii.

Potrivit grupului britanic, furnizorii de servicii publicitare, inclusiv Google si Facebook, trebuie sa ia “toate masurile necesare” pentru a se asigura ca reclamele la Vodafone nu apar alaturi in publicatiile sau pe platformele de social media care promoveaza discursuri instigatoare la ura si stiri false.