Facebook si Google se intrec in solutii pentru o experienta mobila mai rapida
Conform statisticilor pentru anul 2015, 6.7 milioane de romani folosesc frecvent platformele sociale pe mobil.
In acest context, multi dintre noi s-au intalnit deja cu Instant Articles , feature-ul mobile lansat de Facebook in Mai 2015 prin care partenerii sai din publishing au posibilitatea sa publice articole direct in aplicatia sociala. Serverele Facebook preiau continutul media si il optimizeaza pentru o experienta mobila cat mai rapida, prin eliminarea unora dintre formatarile articolelor de pe site. In plus, Facebook a permis inca de la inceput partenerilor sai sa vanda ad-uri prin Instant Articles, cu 2 posibilitati de distributie a veniturilor: fie publisherul isi vinde singur reclama si pastreaza 100% din incasari, fie spatiul e vandut de Facebook, care opreste un comision de 30%.
Daca, pana recent, doar o suita restransa de giganti media globali, precum The New York Times, Buzzfeed sau The Guardian, beneficiau de optiunea Instant Articles, de curand Facebook a anuntat ca, incepand din 12 Aprilie, va face feature-ul disponibil tuturor publisherilor.
Reactia Google nu s-a lasat asteptata mult. Pe 26 Februarie, gigantul american a anuntat proiectul open-source Google AMP (Accelerated Mobile Pages), prin care promite ca paginile de mobil se vor incarca cu pana la 85% mai rapid, in urma unor schimbari substantiale. Daca pana acum Google indeplinea rolul de index ale carui raspunsuri trimit userii pe alte site-uri, odata cu AMP motorul de cautare va aduna continutul pe propriile servere, care vor realiza astfel pre-incarcarea rapida a urmatoarelor pagini.
Printre partenerii AMP se numara deja retelele sociale Twitter, LinkedIn si Pinterest.