Euro Effie Awards 2013 - AUR pentru campania digitala care a schimbat imaginea unei tari. Cum a crescut economia Islandei cu 80 mil. euro
Spre deosebire de alte tari nordice, aflate in topul celor mai cautate destinatii de iarna, Islanda era vazuta pana nu demult ca un colt indepartat de lume, un taram al gheturilor vesnice, foarte greu accesibil.
Sezonul rece nu parea sa fie cea mai buna perioada din an pentru a vizita insula care are doar 300.000 de locuitori, dar care ascunde numeroase atractii turistice.
Campania Honorary Islander a celor de la The Brooklyn Brothers & Islensk a reusit sa schimbe insa perceptia turistilor. Intreaga promovare a fost online si a plecat de la un documentar regizat de Rupert Murray care surprinde experientele turistilor in aceasta tara minunata.
Lansat pe net via Huffington Post si a catorva retele sociale, filmul a creat extrem de mult buzz, fiind sustinut de o foarte buna integrare a mesajelor din social media si a continutului branduit. Insusi presedintele tarii s-a implicat in crearea documentarului, invitandu-i pe oameni in casa sa pentru a savura clatite traditionale.
Campania a generat 1.18 miliarde de impresii la nivel global si a crescut numarul turistilor cu 16%, ceea ce inseamna un plus de 80 miloane de euro pentru economia Islandei, dar si un binemeritat Gold Effie la gala Euro Effie care a avut loc pe 18 septembrie la Bruxelles.