Cinci trucuri pe care publicitarii le folosesc in promovare. Cum ne pacalesc companiile sa fim atenti la reclamele lor
Reclamele sunt peste tot, invadeaza site-urile, panourile stradale, revistele si restul spatiilor publice. Oamenii au dezvoltat, astfel, un instinct natural pentru a le evita. Asa ca publicitarii trebuie sa vina cu idei si trucuri psihologice, ca sa se asigure ca banii pe care ii investesc in promovare nu sunt aruncati pe fereastra.
Firma de monitorizare media comScore estimeaza ca aproape jumatate dintre reclamele de pe Internet nu sunt de fapt vizibile. Asta se intampla fie pentru ca sunt plasate gresit, fie pentru ca sunt intr-un numar atat de mare, incat ochiul omului si-a facut o deprindere din a le evita automat.
Sticky este o companie care foloseste tehnologia de monitorizare oculara, pentru a descoperi la ce reclama se uita exact oamenii. S-a demonstrat astfel ca utilizatorii nu vad de fapt decat 14% din totalul reclamelor expuse.
Potrivit lui Jeff Bander, directorul companiei, creierul nu este antrenat sa se uite pe toata intinderea unei pagini, asa ca cele mai multe reclame raman doar la stadiul de “zgomot de fundal”, scrie Business Insider.
Exista insa cateva trucuri prin care publicitarii incearca sa ne atraga atentia:
1. Imaginea in stanga, textul in dreapta
Cand vine vorba de logo-urile companiilor, este important ca imaginea sa fie plasata in stanga, iar textul in dreapta. Motivul este ca partea dreapta a creierului este folosita ca sa proceseze imagini, dar creierul proceseaza informatia invers. Ca sa scaneze o imagine aflata in dreapta logo-ului, ar trebui ca mai intai “sa intoarca” fotografia. Daca aceasta este deja asezata in partea stanga, creierul munceste mai putin si nu mai simte nevoia sa se concentreze pe altceva.
2. Folosirea expresiilor faciale ambigue
Cand creierul vede o fata, acesta parcurge o lista mentala a tuturor expresiilor faciale pe care le-a intalnit pana atunci. Daca vede o fata zambitoare sau una incruntata, atribuie imediat imaginea unei persoane fericite sau triste si apoi se concentreaza pe altceva. Dar o expresie faciala neutra, care nu spune nimic, il pune la lucru si il face sa ii acorde mai mult timp.
3. Mai putin inseamna mai mult
Este clar ca daca un site este mult prea incarcat cu reclame, privitorul tinde sa le ignore. “Odata cu avansarea tehnologiei de blocare a reclamelor, publicitarii trebuie sa gaseasca un echilibru intre continut si veniturile dorite. Cei inteligenti vor limita numarul reclamelor si in cele din urma vor avea castiguri mai mari, deoarece consumatorii le vor suporta mai usor, atata timp cat nu invadeaza site-urile”, explica Bander.
4. Folosirea colturilor rotunjite
De-a lungul timpului, omul a invatat pe propria-i piele ca obiectele dure, ascutite provoaca durere, asa ca tinde sa le evite din instinct. Din acelasi motiv, folosirea marginilor drepte in publicitate declanseaza un reflex de evitare, iar creierul primeste un impuls de retragere. Este o strategie care apare si la produsele Apple, cele mai multe dintre device-urile companiei avand colturile rotunjite.
5. Regula de 1,5 secunde
Cercetatorii au descoperit ca daca o reclama este urmarita pentru mai mult de 1,5 secunde, sunt sanse mai mari ca privitorul sa retina brandul si mesajul pe care il transmite.
Pe acelasi subiect: