Scandalul cu brandul turistic al Romaniei continua! THR-TNS jura ca frunza lor e originala. VIDEO
Ministerul Turismului a cerut vineri explicatii consortiului THR-TNS privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic al Romaniei si alte simboluri, care pot fi cumparate pe Internet sau fac parte deja din logo-uri. THR-TNS se apara sustinand ca de vina este "cantitatea semnificativa de desene produsa si raspandita prin internet in fiecare zi in toata lumea", precum si "numarul mare de variatii executate pana se ajunge la forme finale".
Referitor la vizualul brandului, asocierea THR/TNS mentioneaza de asemenea ca acesta "a fost elaborat in cadrul unui proces complex, in care au fost implicati reprezentanti ai industriei de turism din Romania si ai ministerului, proces din care au rezultat peste 70 de logo-uri si peste 30 de izotipuri, dintre care cateva au fost testate ulterior, in mai multe etape, pe piete, in vederea identificarii celor preferate de potentialii vizitatori ai Romaniei. Izotipul a fost desenat de proprii nostri graficieni, in cadrul unui proces care a evoluat de la schite pe hartie pana la varianta finala, in format digital, trecand prin numeroase variante intermediare.”
Mai mult, consortiul de firme precizeaza ca "existenta de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comuna, data fiind cantitatea semnificativa de desene ce este produsa si raspandita prin internet in fiecare zi in toata lumea si numarul mare de variatii executate in legatura cu fiecare dintre ele pana se ajunge la forme finale."
Aceste precizari vin dupa ce ministerul Turismului a cerut explicatii de la reprezentantii celor doua companii care au conceput brandul Romaniei, lansat joi la Shanghai. Simboluri asemanatoare cu frunza care apare si pe logoul nostru se vand pe internet cu bani putini.
Conform reprezentantilor ministerului, contractul incheiat intre cele doua parti garanteaza "originalita
Culmea este ca faimoasa "foaie verde", prin care Ministerul ii indeamna pe turistii straini sa exploreze gradina din Carpati este de vanzare si la aceasta ora in diferite forme pe unul dintre site-urile de specialitate. O baza de date de unde oricine poate cumpara desene, la preturi modice. Drept urmare, conducerea Ministerului Turismului este hotarata sa nu efectueze nicio plata catre firmele respective, pana la clarificarea problemelor semnalate. Reprezentantii Ministerului tin sa precizeze ca cei aproape 900.000 de euro pentru logo nu a ajuns la cele doua firme. Una este din Spania.
In ultimii ani, compania de branding a promovat si alte destinatii turistice cunoscute in lume. Spania de pilda se prezinta sub sloganul " Pasiune pentru viata", Argentina vrea sa fie "Urmatoarea ta provocare", iar in Croatia gasim "mediterana asa cum era odata".
Presa a relatat joi ca aceeasi frunza poate fi cumparata, de pe un site de specialitate, cu doar 0,73 lei. Logo-ul si sloganul lansate la Shanghai au costat aproape 900.000 de euro.
Potrivit Luciei Morariu, au fost prezentate mai multe variante de culori si mai multe fonturi ale identitatii vizuale.
Sloganul "explore the Carpathian garden" a fost votat de consiliul de brand din peste zece variante propuse de THR, printre care "to be explored", "only for travellers" sau "old country, new emotions".
Ea a precizat ca cei mai importanti operatori romani de turism urmeaza sa posteze atat pe site-uri, cat si in cataloage si in materialele de promovare identitatea vizuala a brandului.