La ce trebuie sa fiti atenti cand incheiati contractul cu agentia de turism?

·       Aveti grija ca intai de toate sa vi se prezinte cu lux de amanunte toate datele excursiei: modalitatea de transport, data si ora de plecare-dus, data si ora de plecare-intors. Intrebati exact ce include pretul transportului. Daca este vorba de bilet de avion, taxele de aeroport sunt incluse? Sau ce alte taxe suplimentare sunt percepute in tara in care mergeti? Un alt aspect este transportul de la aeroport la hotel. Cum ajungeti acolo? Sunt costuri suplimentare?
·       Cazarea. Nu va multumiti numai cu pozele date de agentie. In mod normal, agentii de turism trebuie sa fi fost ei, personal, sa verifice hotelul, inainte de a incheia parteneriatul cu hotelul respectiv. Daca agentia de unde achizitionati pachetul turistic este una revanzatoare, rugati-i sa va puna in contact cu o persoana de la touroperator-ul care a facut pachetul, care va poate da toate detaliile, poze, video-uri cu hotelul in care urmeaza sa stati cazati. Apoi, mai puteti verifica si pe site-ul oficial al hotelului.
·       Taxa de statiune. Informati-va daca aceasta taxa este inclusa sau nu in pretul cerut de agentie pe cazare.
·       Excursiile suplimentare. Cereti lamuriri concrete despre excursiile din oferta. De cele mai multe ori acestea nu sunt incluse in pret, dar nici nu se specifica acest aspect.
·       Asigurarea. Daca o faceti prin agentiei, aveti grija la perioada de valabilitate a asigurarii.
·       Cereti un numar de telefon si o adresa de e-mail a unei persoane de contact la care sa puteti apela in cazuri de urgenta.
·       Sa se specifice in contractul incheiat ca preturile nu pot fi majorate in cursul celor 20 de zile calendaristice ce preceda data plecarii. In cazul in care pretul se modifica, sa fiti anuntati in scris, si sa aveti posibilitatea de a renunta la excursie.
·       Greselile de ortografie din contractul agentiei de turism
·       Specificarea, in contract, numarul de zile in care operatorul economic va furniza turistului, in scris, inainte de plecare detalii referitoare la orarele, locurile de escala, locul turistului in mijlocul de transport, numar de telefon al reprezentantului local al organizatorului;
·       Precizarea in contractul incheiat cu turistul destinatia calatoriei turistice, adresa si categoria de clasificare a structurilor de primire turistica, categoria mijlocului de transport;
·       informatiile privind cazarea si clasificarea structurilor de primire turistice sunt cuprinse in voucher, dar prezentarea lor inainte de primirea voucherului, deoarece, de obicei, acesta este inmanat turistului cu mare intarziere;
·       Mentionarea in contract despre raspunderea agentiei de turism in cazul nerespectarii clauzelor contractuale;
·       Mentionarea in contract a serviciilor de masa, de cazare, durata programului, ora sosirii/ plecarii;
·       Precizarea adreselor societatilor de asigurare;
·       Daca preturile sunt in euro, trebuie specificat si cursul la care au fost calcúlate;
·       Pe biletele de rezervare a serviciului de transport se va mentiona valoarea avansului si restul de plata si se precizeaza si data cand trebuie achitat acesta din urma;
·       Sa nu lipseasca clauza privind despagubirea turistului in cazul rezilieii contractului din vina operatorului economic.

De ce s-au plans turistii?
 
·       informarea incompleta referitoare la serviciile oferite consumatorilor si la conditiile de rezervare/vânzare a biletelor de avion;
·       nerespectarea prevederilor legale privind informarea turistilor si a normelor referitoare la contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
·       la incheierea contractelor, turistii nu au beneficiat de o redactare clara si precisa a clauzelor contractuale, atentionari, riscuri previzibile ale serviciilor oferite: transport, locatie (situarea locului de cazare, categoria turistica sau nivelul de confort si principalele sale caracteristici, serviciile de masa oferite, vizitele, excursiile si alte servicii incluse in pretul total convenit prin contract);
·       publicitate inselatoare – prin prezentarea generala a conditiilor pachetului de servicii turistice operatorul economic induce in eroare consumatorul si il determina sa ia o decizie pe care altfel poate nu ar fi luat-o (cazare hotel 4* fiind in fapt cazare bungalow, iar masa all inclusive nu s-a oferit in toate zilele sejurului);
·       lipsa informarii privind tipul si categoria structurii de primire turistica cu functiuni de cazare;
·       lipsa informatiilor privind modalitatile de plata;
·       omiterea inscrierii pe bonul de comanda a serviciilor de masa;
·       legalitatea functionarii unitatilor;
·       facturarea suplimentara a unor servicii turistice prezentate initial ca fiind incluse in pachet (vizite la muzeu, ghid etc.);
·       deranjarea linistii turistilor din cauza zgomotului de la terase;
·       comportament necivilizat al personalului hotelului;
·       neanuntarea consumatorului despre modificarea clauzelor contractuale;
·       nerespectarea informatiilor furnizate consumatorului cu privire la data de plecare/sosire oferite la achizitionarea biletului de calatorie dus/ intors;
·       la capitolul privind modul de solutionare a reclamatiilor se conditiona primirea acestora la sediul agentiei de prezentarea unui document scris, cu rezolutia colaboratorilor agentiei la care s-a adresat in prealabil reclamatia;
·       in contractul incheiat de agentie cu consumatorul nu se mentiona modul de solutionare a reclamatiilor;
·       pierderea bagajelor in timpul excursiei.

 ANPC a dat amenzi de peste 53.000 de euro agentiilor de turism unde au gasit nereguli, ca urmare a unui control efectuat la 325 de operatori economici. Mai mult de 62% dintre agentiile verificate au avut abateri de la respectarea prevederilor legale de comercializare a pachetelor turistice.

Tu ce problema ai avut in vacanta? Ai depus sau ai vrut sa depui plangere la ANPC impotriva unei agentii de turism?Comenteaza aici!