Romania trebuie sa invete sa se "vanda" in strainatate. Organizatia Mondiala a Turismului: Nu aveti o strategie clara de promovare
Ne dorim sa fim vizitati si stim ca avem si cu ce sa-i facem pe straini sa indrageasca tara noastra. Din pacate, insa, nu am invatat cum sa ne "vindem" tara si sa-i valorificam adevaratul potential, atrag atentia cei de la Organizatia Mondiala a Turismului. Si asta pentru ca nimeni, nici macar oficialii responsabili de promovare nu par sa stie exact cu ce argumente am putea sa-i facem pe straini sa puna pe lista destinatiilor favorite de vacanta Romania, pe care, din pacate, multi nici nu stiu sa o arate pe harta.
Una dintre localitatile care au inceput sa creasca in ultimii ani in ochiii oficialilor de la turism este Comana, din judetul Giurgiu . Este cunoscuta mai ales pentru superbele peisaje din Delta Neajlovului. Numai de 1 mai, 3.000 de turisti au petrecut acolo, majoritatea biciclisti. De altfel, asa i-a venit ideea ministrului Turismului sa construiasca o pista de biciclete.
"E vorba de 27 kilometri de pista. Avem o problema cu deplasarea pana acolo si cred ca, si pentru siguranta si pentru ecoturism si pentru o buna deplasare si pentru un gen de sport, ar merita sa avem o pista de bicicleta", a declarat Maria Grapini, ministrul Turismului si IMM-urilor.
Localitatea Comana a ajuns in atentia oficialilor din turism inca din 2009. Ministrul Turismului de atunci, Elena Udrea, aflat la o plimbare in zona, a spus ca va incerca sa aduca turistii straini in Delta Neajlovului.
O alta zona cu un urias potential turistic este Transilvania, care a ajuns sa atraga 15.000 de straini anual, dupa vizitele repetate ale Printului Charles. De altfel, Ministerul Turismului, in filmele de promovare a tarii prezinta si interviuri cu acesta, care se declara fascinat de meleagurile noastre.
La fel de eficiente in promovarea turismului romanesc ar putea fi si ideile nonconformiste ale tinerilor. Ioana Negulescu, de pilda, studenta in Marea Britanie, a initiat o campanie numita "Discover the mania in RO-MANIA". Campania este formata din noua postere care scot in evidenta punctele forte ale Romaniei, intr-un mod ironic insa. De exemplu, ii anunta pe turistii care vor o vacanta relaxanta sa nu vina aici pentru ca vor petrece toata noaptea si vor uita de somn.
Astfel de idei, care sa scoata in evidenta ce ofera Romania, ar putea aduce tara noastre pe lista destinatiilor favorite ale strainilor. "Incredibila Delta a Dunarii, cultura fascinanta si istoria, zambetul romanilor si vremea frumoasa sunt avantajele Romaniei. Modul in care le valorifici face insa diferenta. Trebuie mobilizate toate resursele", a explicat Taleb Rifai, secretar general al Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT).
Anul trecut, 1,6 milioane de turisti straini si-au petrecut vacanta in Romania, cu 9% mai multi decat in 2011. Imbucurator este si faptul ca acestia au cheltuit cu 12% mai multi bani decat in anul precedent.