Plajele neatinse, podgoriile si statiunile montane, noile atuuri ale Romaniei pentru a atrage turisti. Ivan Patzaichin, dat ca exemplu de Bloomberg pentru promovarea Deltei
Delta Dunarii
Antreprenorii romani vor sa-si promoveze tara, cea de-a doua cea mai saraca tara din Uniunea Europeana, drept un loc pentru investitii si vizite, scrie Bloomberg, intr-o analiza despre cum Romania a trecut de la mitul lui Dracula la peisajele spectaculoase, ca modalitate de promovare turistica.
In conditiile in care economistii prognozeaza ca ingrijorarile legate de Brexit si de Orientul Mijlociu vor duce la reorientarea atentiei investitorilor spre fostele tari comuniste, romanii incearca sa schimbe imaginea unei tari sarace, cunoscuta cel mai bine pentru Dracula, intr-o destinatie cu plaje neatinse, culturi de vita de vie, spa-uri si statiuni montane, scrie Bloomberg, preluat de Agerpres.
Un exemplu in acest sens este Ivan Patzaichin, de patru ori medaliat olimpic, si partenerul sau Teodor Floru, al caror proiect de eco-turism din Delta Dunarii angajeaza pescarii din localitatile izolate pentru a le arata turistilor modurile traditionale de pescuit si gatit.
Patzaichin vrea sa utilizeze fonduri structurale pentru a pune la punct si a finanta o retea care pana acum numara aproximativ 120 de oameni. In acest fel, Patzaichin spera ca va aduce fonduri in una din cele mai sarace regiuni ale Romaniei si le va arata localnicilor din Delta cum sa supravietuiasca intr-o lume moderna prin care calatoresc turisti bogati.
"Vrem sa le aratam locuitorilor ca exista si alte modalitati prin care poti sa iti asiguri traiul. Vrem sa se uneasca si sa puna la punct mici comunitati care sa lucreze impreuna, sa infiinteze pensiuni si sa le arate oaspetilor modul traditional de viata", a spus Ivan Patzaichin.
Sansele Romaniei de a schimba zeci de ani in care industria turistica a fost neglijata nu au fost niciodata mai bune. In al doilea trimestru al acestui an, economia Romaniei a crescut cu 6%, cel mai mare avans din Uniunea Europeana.
"Este nevoie de un turism modern in Bucuresti si investitii orientate spre expati", crede Mihai Patrulescu, economist sef la UniCredit Bank Bucuresti.
Numarul turistilor straini si al expatilor care traiesc si muncesc in Romania a crescut constant dupa ce tara a luat masuri pentru a combate coruptia, iar sistemul politic s-a stabilizat. Perceptia unui climat de afaceri imbunatatit in Romania ajuta la atragerea investitorilor, in primele sase luni ale acestui an investitiile straine directe ridicandu-se la doua miliarde de euro, comparativ cu 1,6 miliarde de euro in perioada similara a anului trecut.
Guvernul de la Bucuresti a decis sa cheltuie si el aproximativ trei milioane de euro pentru promovarea turismului in acest an, a precizat secretarul de stat pentru mediul de afaceri si IMM-uri Claudiu Vrinceanu. Acesta a adaugat ca anul trecut Romania a inregistrat aproximativ 120 de noi investitii in turism, pe fondul cresterii numarului de turisti si a sumelor cheltuite, in medie, de o persoana.
Pe acelasi subiect: