Paravion, una dintre cele mai mari agenții de turism din România, intră în insolvenţă, din cauza scăderii dramatice a afacerilor din Turcia
Paravion, una din cele mai mari agenţii de turism din România, a anunţat luni că va intra în insolvenţă începând de marţi, 8 august, şi urmează să închidă portalul turcesc Bavul.com, motivând decizia prin scăderea dramatică a afacerilor din Turcia, din cauza problemelor politice şi de securitate din această ţară.
”Paravion va intra în insolvenţă. Turiştii nu vor fi afectaţi, toată activitatea companiei se va desfăşura pe Paravion.ro”, a declarat luni, pentru News.ro, directorul general al Paravion, Remus Vişan.
Paravion.ro se numără printre jucătorii din turismul românesc cei mai expuşi la piaţa turcească, afectată în ultimul an de o scădere puternică a numărului de turişti străini, mai ales europeni, pe fondul retoricii anti-occidentale tot mai pronunţate a regimului Erdogan și a atacurilor teroriste.
”Prima jumătate a anului a confirmat instabilitatea, situaţia din Turcia devenind şi mai dificilă. Deprecierea puternică a lirei turceşti din ultimul trimestru al lui 2016, de peste 30%, s-a tradus printr-un declin al vânzărilor internaţionale de bilete de avion şi al marjei de profit din Turcia în 2017. Astfel, s-a decis închiderea Bavul şi reorganizarea Paravion”, arată un comunicat emis luni de Paravion.
În 2015, Paravion a preluat de la Turkcell portalul de rezervări online Bavul.com, cu un portofoliu de peste 300.000 de utilizatori.
După achiziţie, în 2016, Bavul a înregistrat afaceri de 23 de milioane de euro, însă, contextul socio-politic din Turcia şi devalorizarea lirei turceşti au afectat dramatic dezvoltarea investiţiei şi, implicit, business-ul Paravion.
În 2016, pe Paravion au fost efectuate peste 175 milioane de căutari online de bilete de avion, cu o medie de 20.000 de căutari pe oră, iar vânzările Paravion au depăşit 440.000 de bilete avion.
Paravion a raportat anul trecut afaceri totale de aproximativ 78 milioane de euro. Operaţiunile din România au crescut cu 20% faţă de anul precedent, ajungând la circa 55 milioane de euro, iar cele din Turcia s-au ridicat la 23 milioane de euro.
În România, 84% din afacerea companiei a fost generată de biletele de avion vândute. Pentru acest an, reprezentanţii companiei mizau în luna martie pe o evoluţie constantă.
Pe acelasi subiect: