De exemplu, Ovidiu S. a plecat in vacanta cu familia si a facut rezervare pentru doua nopti la o pensiune, pentru o camera cu baie proprie.

Ajuns insa acolo, turistul a constatat  ca, de fapt, baia era pe hol si ca atare a decis sa stea doar o noapte si pentru a doua zi sa incerce sa se cazeze in alta parte.

Numai ca intre timp, a fost bruscat de proprietarul pensiunii si a decis sa plece pe loc. La returnarea banilor dati pentru cazare, a constatat insa ca i-a fost oprita o parte din ei pentru ca "deranjase asternuturile".

Intr-un alt caz, Paul A. a fost refuzat la cazare de doua hoteluri de trei si de patru stele de pe Litoral, mai precis din Mamaia, care nu au fost deloc "incantate" de faptul ca tanarul vroia sa plateasca doar pentru o singura noapte.

"Avem camere libere, dar politica noastra nu ne permite sa acceptam cazarea pentru o singura noapte, in weekend", a sunat raspunsul receptionerului intr-unul dintre cazuri.

Cum ti se pare?

Ai trecut printr-o situatie similara?

Spune-ne povestea ta in cadrul Sectiunii Comentarii de mai jos!

Stii ce ai de facut daca ai ajungi intr-o situatie similara?

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) le transmite prin intermediul incont.ro celor aflati in situatii similare ca pot adresa sesizari la Directia Generala Control si Autorizare pentru Turism (Bd. Dinicu Golescu 38, Sector 1, Bucuresti, tel.: 0372.14403(, pe fax, la nr. 0372.144037, sunand la tel verde 0800 868 282, sau pe mail, la adresa [email protected].

Ce face ministerul, concret, dupa ce primeste o sesizare?

Dupa primirea unei sesizari, o echipa de control din cadrul directiei de specialitate a Ministerului se deplaseaza la structura de primire turistica, ce face obiectul sesizarii pentru a verifica aspectele reclamate, in masura in care, prin natura lor, sunt in responsabilitatea MDRT.

In cazul in care aspectele semnalate sunt de competenta altei institutii publice, ministerul le redirectioneaza respectivei institutii, spre solutionare, conform legii.

Exista, de asemenea, cazuri in care, pentru verificarea unor aspecte complexe, care nu intra doar in competenta MDRT, se organizeaza echipe mixte de control, la care participa atat inspectori ai ministerului, cat si ai altor institutii responsabile in domeniul ce face obiectul sesizarii (de ex: ANSVSA, Politie, ISC etc.)

Cate nereguli au fost sesizate in primele 7 luni ale acestui an?

In primele sapte luni ale anului curent au fost inregistrate 74 sesizari privind atat structuri de cazare, cat si de alimentatie publica, iar principalele nereguli semnalate de turisti au vizat conditii necorespunzatoare in structurile de primire turistica cu functiuni de cazare si alimentatie publica (lipsa dotarilor si nerespectarea normelor sanitare) si atitudinea neprofesionista a personalului.

Alti turisti au reclamat, in schimb, poluarea fonica produsa la structurile de primire turistica cu functiuni de alimentatie publica (terase acoperite, corturi) situate in statiunile de pe litoral, dar si neasigurarea securitatii ilor in structurile de primire turistica.

In aceste aczuri, MDRT a aplicat amenzi contraventionale si avertismente si a retras certificate de clasificare.

Oficialii ministerului au mai declarat pentru incont.ro ca un turist poate fi refuzat la cazare numai in cazul in care nu pastreaza ordinea si linistea publica sau cand persoana care doreste sa se cazeze nu detine unact de identitate valabil.

Mai mult, hotelurile si pensiunile sunt obligate prin legile in vigoare ca, atunci cand detin camere libere, sa accepte la cazare inclusiv pentru o noapte.

"Conform prevederilor HG 237/2001 pentru aprobarea Normelor cu privire la accesul, evidenta si protectia turistilor, art. 3 alin. (1) „refuzul cazarii turistilor in cazul in care exista locuri de cazare disponibile” constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 5.000 si 10.000 lei", mai spun reprezentantii MDRT.

In cazul in care ai fost victima unui abuz, poti reclama nu numai la minister, ci si la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor - ANPC.