Cum s-ar putea schimba la fata centrul Bucurestiului: poduri noi peste Dambovita, zone pietonale si piste pentru biciclete
Mai multe proiecte care ar putea schimba centrul Capitalei sunt in atentia autoritatilor locale. Vorbim de construirea mai multor zone pietonale, poduri noi peste Dambovita, dar si piste pentru biciclete. Costurile trec de 200 de milioane de euro, iar termenele de finalizare sunt generoase: pana in 2022. Toate trebuie sa treaca insa de votul consiliului general, care marti le-a respins.
Unul dintre proiecte presupune amenajarea unui circuit pietonal, dar si pentru biciclisti, in zona centrala a Bucurestiului. Un traseu cu o lungime de peste 9 km, ce ar trebui sa se intinda de la Piata Romana pana la Piata George Cosbuc si sa fie incadrat de Calea Mosilor si Calea Grivitei.
"Conform proiectului, Piata de Flori ar trebui sa aiba cu totul alt aspect. In locul tarabelor vechi de fier ar trebui sa apara spatii comerciale moderne, iar sub piata sa se construiasca o parcare"
Circuitul presupune si un traseu pietonal prin curtea Palatului Parlamentului, chiar în fata Muzeului National de Arta Contemporana. Sa nu uitam nici de podurile pietonale.
Primul, la jumatatea distantei dintre Calea Victoriei si podul Izvor, ar trebui sa usureze deplasarea pietonilor din Centrul Vechi catre Palatul Parlamentului. Totodata, ar scurta timpul de deplasare de la 25 de minute la 10 minute.
Teodor Frolu, arhitect: "Devine un loc de intalnire pentru ca intamplator de acolo este singurul loc din centrul Bucurestiului unde poti sa vezi apusul de soare" .
Un alt pod pietonal ar trebui sa apara in apropierea Curtii de Apel. De aceasta data, vorbim despre o constructie descoperita, cu banci pentru relaxare si piste pentru biciclete.
Teodor Frolu, arhitect: "Podul calicilor, cum i-am spus noi, va face o conexiune intre zona Selari foarte aglomerata si zona Unirii, bulevardul dinspre fantani".
Si Piata Lahovari este inclusa in circuit. Daca proiectul va fi aprobat, aici ar trebui sa se construiasca o parcare subterana cu 200 de locuri. Ar avea rolul de a elibera toata zona de la suprafata unde soferii parcheaza zi si noapte.
In cadrul acestui circuit, ar trebui amenajat si bulevardul Unirii - de la Piata Muncii pana la Piata Constitutiei.
Gheorghe Patrascu, arhitectul sef al capitalei: "Filozofia este clar de a reda o calitate necesara spatiului urban, de a elibera de masini zonele interesante pietonale, de a crea aceasta recoasere a tesutului urban intre nord si sud..."
Costul acestor amenajari depaseste 200 de milioane de euro. Banii ar trebui luati din bugetul Primariei, din parteneriate publice locale, dar si din fonduri europene. Deocamdata insa, proiectele sunt doar pe hartie. In sedinta de consiliu de marti, toate au fost respinse.