Britanicii invata cum sa-si primeasca turistii cu doi ani inainte de Olimpiada! VIDEO
Asta da pregatire! Cu doi ani inaintea Jocurilor Olimpice din 2012, britanicii sunt instruiti atent cum sa se comporte cu puhoiul de turisti asteptat in regat. Nu doar cei din turism trebuie sa stie particularitatile fiecarui popor in parte, dar si simplii londonezi au fost informati, de pilda, ca nu poti citi zambetul unui japonez, ca polonezii sunt aprigi la bautura si ca mexicanii ar vorbi despre orice in afara de saracie.
Mai sunt doi ani pana la Jocurile Olimpice, dar responsabilii din turismul britanic nu au vreme de pierdut. Ei au publicat o brosura cu sfaturi despre cum ar trebui sa se poarte londonezii cu turistii straini care vor veni la competitie.
"Evitati sa faceti cu ochiul cuiva din Hong Kong". "Niciodata, sub nicio forma, nu confundati un canadian cu un american". "Nu sugerati niciodata ca polonezii beau prea mult". Iata numai cateva dintre recomandari.
Mexicanilor nu le place sa li se vorbeasca despre saracia din tara lor, iar arabii nu suporta comportamentul autoritar. Daca unele dintre sfaturi pot parea de bun simt, in cazul japonezilor treaba se schimba. Comportamentul lor poate fi, cu mare usurinta, interpretat gresit si asta pentru ca un japonez care zambeste nu e neaparat multumit.
Japonezii zambesc si cand sunt suparati, jenati sau dezamagiti. Cel putin asa spun expertii britanici, care au facut apel la consultanti din tarile respective pentru redactarea fiecarui sfat in parte.
Toata osteneala e de inteles, daca analizam putin cifrele. Marea Britanie obtine anual 183 de miliarde de dolari din turism si peste 2,5 milioane de localnici isi castiga painea din asta.
"Am vrea ca turismul sa castige 2,5 miliarde de dolari din gazduirea acestor jocuri", spune Patricia Yates, de la agentia VisitBritain, responsabila cu promovarea tarii in strainatate.
Dar autoritatile britanice nu au in vedere numai suplimentarea castigurilor imediate, ci isi fac planuri si pe termen lung.
"Vrem sa-i convingem pe cei 4 miliarde de telespectatori care vor vedea evenimentul la televizor sa vina in Marea Britanie. A-i face sa se simta bineveniti face parte din aceasta strategie", adauga Patricia Yates.
Unii dintre localnici au insa si sugestii mai practice: "Sa le oferim umbrele cand coboara din avion!". Tinand cont de reputatia pe care o are vremea din Londra, umbrelele se vor vinde cu siguranta in numar mare.