Topul aptitudinilor fara de care nimeni nu se poate angaja in 2013
Chiar daca firmele isi dramuiesc cu grija fiecare ban pe care il cheltuiesc cu angajatii, acestea sunt in continuare in cautare de oameni cu aptitudini si calitati exceptionale. Pentru cei care isi doresc sa avanseze in cariera, competentele de baza nu mai sunt acum suficiente.
Wall Street Journal a reunit o serie de calitati pe care cei care vor sa promoveze sau sa isi gaseasca un job in 2013 trebuie sa le aiba. Iata care sunt cele mai importante dintre acestea:
1. Abilitati de comunicare
Indiferent de nivelul la care se afla, comunicarea este cheia pentru angajatii care vor sa avanseze la locul de munca.
"Este vorba de fapt despre capacitatea de a-ti sustine punctul de vederea si de a putea crea anumite legaturi prin comunicare”, spune Holly Paul, expert in recrutare la compania Pricewaterhouse Coopers din New York.
Pentru angajatori, o comunicare deschisa poate insemna o reflectare a stilului in care reusesc sa relationeze cu angajatii.
“Pot sa le simt entuziasmul si sa inteleg ce este important pentru ei, dupa o conversatie de numai cinci minute”, spune Paul.
Din moment ce conversatiile s-au mutat treptat in mediul online, unii angajatori si-au pierdut efectiv abilitatea de a tine o prezentare in fata unei audiente si tind sa se exprime laconic.
“Tehnologia ne rapeste abilitatea de a mai scrie corect. Oamenii sunt intr-o asemenea graba incat sar peste etapele de baza, cum ar fi verificarea ortografica si gramaticala”, e de parere Paul McDonald, directorul unei firme de recrutare.
2. Branding personal
Cei din departamentul de resurse umane sunt atenti la informatiile care apar pe conturile retelelor de socializare si pe site-urile de profil, cum ar fi LinkedIn, asa ca este important sa le placa ceea ce gasesc.
“Asta este brandul tau, ceea ce te reprezinta. Daca postezi ceva nepotrivit, se va intoarce impotriva ta”, atrage atentia Peter Handal, CEO al Dale Carnegie Training, o firma ce ofera servicii de training pentru locul de munca.
Si angajatorii trebuie sa se asigure ca brandul companiei este atractiv si ca acesta este preluat de catre angajati.
“Tot mai multi angajatori vor ca persoanele care lucreaza pentru ei sa perpetueze buna imagine a companiei, prin postari pe blogurile personale, Twitter sau Facebook”, spune Meredith Haberfeld, consultant in domeniul carierei.
3. Flexibilitate
Capacitatea de a raspunde prompt nevoilor in schimbare ale angajatorului este o calitate de dorit in anul ce vine, avand in vedere ca firmele se axeaza tot mai mult pe anticiparea si rezolvarea cat mai rapida a nevoilor clientilor.
“Tot mai multe companii ne solicita serviciile pentru a-i face pe angajati sa iasa din zona de confort si sa se adapteze mai usor. Slujba pe care cineva o are astazi poate fi cu totul alta anul viitor”, spune Handal.
Abilitatea de a deprinde noi dexteritati la locul de munca are si ea o importanta majora, e de parere George Boué, director de resurse umane la Stiles, o companie de imobiliare: “Vrem sa stim ca daca introducem un program si elemente noi, oamenii pe care ii avem in echipa vor fi dispusi sa invete”.
4. Imbunatatirea productivitatii
Potrivit expertilor, in 2013 angajatii ar trebui sa se concentreze pe modalitatile de crestere a productivitatii. Directorii se asteapta la o crestere a performantei salariatilor cu pana la 20% in 2013, fata de anul acesta, se arata intr-un sondaj al firmei de cercetare Corporate Executive Board, din Arlington, Virginia.
“Te oferi volunatar pentru proiectele din companie? Cauti metode creative pentru a ajuta organizatia? Felul in care poti iesi cu adevarat in evidenta este sa fii proactiv”, spune McDonald.
“Clientii mei vor ca angajatii lor sa aiba capacitatea de a intelege ce se asteapta de la ei, mai degraba decat sa li se spuna de fiecare data”, e de parere si Haberfeld.
In acelasi timp, managerii angajatori trebuie sa isi imbunatateasca si ei capacitatea de a selecta si de a pastra personalul cu adevarat valoros.