In ce conditii plateste statul salariile angajatilor firmelor care infiinteaza cel putin 20 de locuri de munca noi
Firmele care vor ca statul sa le acopere o parte din cheltuielile salariale pentru minimum 20 locuri de munca nou-create vor fi obligate sa respecte anumite conditii legate de rentabilitate sau capitalul social si sa pastreze fiecare loc de munca nou-creat cel putin cinci ani.
Firma va fi obligata sa mentina in stare de functionare investitia initiala realizata tot pentru o perioada de cel putin 5 ani de la data finalizarii acesteia, conform schemei pregatite de Guvern, citata de Mediafax.
In luna februarie, la finalul discutiilor cu Fondul Monetar International, premierul Victor Ponta a anuntat ca a fost convenit ca statul sa plateasca jumatate din valoarea totala a cheltuielilor salariale aferente pentru firmele care creeaza minimum 20 locuri de munca, iar ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea, a precizat ca statul va suporta din costul salarial atat salariul net, cat si taxele aferente, iar schema de ajutor va fi valabila timp de sapte ani, cu incepere de la 1 iulie 2014.
Proiectul este anuntat pe site-ul Ministerului Finantelor ca urmand sa fie prezentat in dezbatere publica in cursul zilei de joi, pana la ora transmiterii acestei stiri nefiind prezentata forma oficiala.
Conform sursei citate, vor fi considerate cheltuieli eligibile acele costuri salariale, in limita salariului mediu brut comunicat de Institutul National de Statistica si valabil pentru anul depunerii cererii, inregistrate pe o perioada de 2 ani consecutivi, ca urmare a crearii de locuri de munca.
Ajutorul de stat aferent cheltuielilor eligibile va fi acordat doar daca locurile de munca sunt create direct de un proiect de investitii si dupa data primirii acordului pentru finantare, dar nu mai tarziu de 3 ani de la data finalizarii investitiei.
Vor fi luate in considerare locurile de munca nou-create in cazul in care intre angajati si angajator sau actionarii acestuia nu exista raporturi de munca in ultimele 12 luni dinaintea angajarii.
Conform regulilor care urmeaza sa fie impuse de Guvern, vor putea beneficia de acest ajutor de stat doar acele firme care indeplinesc cumulativ, la data inregistrarii cererii de acord pentru finantare, o serie de criterii, si anume: sunt inregistrate potrivit Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, intentioneaza sa realizeze o investitie initiala in Romania, in orice sector, cu anumite exceptii, nu inregistreaza debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat, nu intra in categoria intreprinderilor in dificultate, nu se afla in procedura de executare silita, insolventa, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala, lichidare sau suspendare temporara a activitatii, nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau in cazul in care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate, nu au beneficiat de alte ajutoare de stat regionale pentru costuri eligibile de natura activelor corporale si necorporale in cadrul aceluiasi proiect unic de investitii, nu au inchis o activitate identica sau similara in spatiul economic european in cei doi ani care au precedat depunerea cererii de ajutor si, la momentul depunerii cererii, nu au planuri concrete de a inchide o astfel de activitate intr-o perioada de doi ani dupa finalizarea investitiei initiale, in regiunea in cauza, nu angajeaza salariati disponibilizati de o intreprindere asociatǎ.
Suplimentar, vor trebui respectate si alte criterii de eligibilitate, respectiv rentabilitatea cifrei de afaceri sa fie mai mare sau egala cu 1% in ultimul exercitiu financiar incheiat, iar firmele sa aiba capitalurile proprii pozitive in ultimul exercitiu financiar incheiat.
Prima plata a ajutorului de stat este conditionata de crearea a minimum 20 de noi locuri de munca pentru aceeasi locatie a realizarii investitiei, dintre acestea minimum 3 pentru lucratori defavorizati.
Intreprinderea trebuie sa pastreze timp de 10 ani de la data primirii acordului pentru finantare toate documentele referitoare la ajutorul de stat primit in cadrul schemei si are obligatia de a mentine fiecare loc de munca nou-creat pentru o perioada de cel putin 5 ani de la data la care acesta a fost ocupat prima data.
De asemenea, firma are obligatia de a mentine in stare de functionare investitia initiala realizata, pentru o perioada de cel putin 5 ani de la data finalizarii acesteia.
Bugetul maxim al schemei este de 2,7 miliarde lei, respectiv echivalentul a aproximativ 600 milioane euro, cu posibilitatea suplimentarii, iar Guvernul estimeaza ca numarul total al societatilor care urmeaza sa beneficieze de ajutor de stat in baza schemei este de 1.500 firme.
La Registrul Comertului sunt inregistrate aproximativ un milion de firme, dintre care doar jumatate sunt active.
Mai multe despre:
#salarii#ajutor de stat
Pe acelasi subiect: