Potrivit schitei de act normativ, prezentata de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), firmele de brokeraj vor trebui sa trimita Fiscului informatii privind conturile deschise de clienti, ca de exemplu lista de actiuni, numarul titlurilor, daca sunt sau nu sub gaj, precum si sumele de bani disponibile in contul acestora.


Cum vor fi trimise informatiile?


Daca Fiscul a propus ca informatiile sa fie trimise electronic, firmele de brokeraj vor ca ANAF sa aiba acces la conturile clientilor dupa ce face o solicitare. Motivul? Portofoliile se pot schimba imediat dupa transmiterea raportului bilunar.

Daca investitorii au actiuni la mai multe societati de brokeraj, atunci Fiscul va trebui sa ceara informatii de la Depozitarul Central, care la randul lui va trebui sa comunice cu firmele de brokeraj.


In situatia in care banii din conturile jucatorilor pe bursa nu acopera datoria catre stat, ANAF va decide ce actiuni pot fi indisponibilizate si ulterior valorificate pentru acoperirea creantelor bugetare.


In oricare dintre cazuri, debitorul poate contesta decizia in doua saptamani. Daca nu achita restantele in acest interval, atunci casa de brokeraj ii va valorifica titlurile pe bursa in limita a 150% din valoarea creantei.


De asemenea, prin actul normativ ar putea fi stabilita o suma limita la care ordinele de vanzare se pot da in piata. Daca creanta clientului depaseste acel nivel lichidarea se va face printr-un ordin special de vanzare.


ANAF va lucra la acest proiect de act normativ impreuna cu casele de brokeraj si CNMV.