Un oraș din Cehia lansează propria monedă, pentru a ajuta firmele locale, afectate de pandemie. Cum va funcționa metoda de plată ”corrent”
Cumparaturi online
Oraşul Kijov din sud-estul Cehiei va lansa în curând propria sa monedă, denumită "corrent", în cadrul unui proiect destinat să ajute firmele locale afectate de pandemie, a anunţat marţi arhitectul acestui proiect, transmite AFP.
Graţia acestui proiect, denumit Corrency, rezultatul unei fuziuni între cuvintele coronavirus şi currency (monedă în limba engleză n.r.), locuitorii din Kijov vor primi bani pe care îi pot cheltui în magazinele, restaurantele sau cinematografele locale.
"Proiectul a apărut din necesitatea de a ajuta o economie care se confruntă cu un deficit de lichiditate", spune economistul Pepe Rafaj, care a conceput acest proiect în luna martie a anului trecut, în timp ce era în carantină.
În cadrul unui proiect pilot, 2.000 de voluntari din Kyjov vor primi fiecare 400 de corrents, echivalentul a 400 de coroane ceheşti (15 euro) pe care îi vor putea cheltui în magazinele, restaurantelor şi sălile de cinema care vor participa la acest proiect. Atunci când vor face plăţi, clienţii vor acoperi jumătate din sumă în corrents şi restul în coroane ceheşti.
"Fiecare cetăţean va avea un portofel electronic. Comerciantul va folosi un site de Internet pe care va înscrie codul cetăţeanului şi va scădea suma în corrents", a explicat Pepe Rafaj, potrivit Agerpres.
Obiectivul este încurajarea oamenilor să cheltuie bani, ceea ce va duce la creşterea veniturilor pentru comercianţii locali, şi deci venituri din taxe mai mari pentru stat. Comercianţi internaţionali nu sunt incluşi în acest program.
Un donator privat a contribuit cu 800.000 de coroane la acest proiect, însă Pepe Rafaj crede că în viitor proiectul ar putea fi finanţat şi de statul ceh sau din fonduri europene.
Viceprimarul din Kyjov, Daniel Cmelik, a salutat acest proiect care vizează firmele locale şi sprijină de asemenea antreprenorii locali şi locuitorii oraşului.
Cu toate acestea, Pepe Rafaj a precizat că data de lansare a proiectului, prevăzută iniţial pentru 11 ianuarie, va trebui să fie amânată deoarece majoritatea magazinelor, restaurantelor şi sălilor de cinema au fost închise, pentru a treia oară de la începutul pandemiei.
Pe acelasi subiect: