Merkel, uimita pe ce isi cheltuiesc oamenii banii. Ce a descoperit cancelarul german in compania care recruteaza 2 angajati pe saptamana
Strategiile de afaceri ale producatorilor de jocuri pentru smartphone-uri si tablete au surprins-o pe Angela Merkel, cancelarul Germaniei, in timpul unei vizite la compania Wooga, unde a aflat ca oamenii platesc bani in jocuri pe optiuni precum "praf magic" pentru a-si invinge mai usor aversarii.
Merkel a vizitat recent sediile a doua companii start-up active in IT, Reasearch Gate si Wooga. Desi cancelarul a aratat mult interes pentru activitatea acestora, Berlinul are inca multe de facut pentru a sustine dezvoltarea orasului ca un centru tehnologic, noteaza cotidianul german Der Spiegel, citat de Mediafax.
Pentru moment, efortul a venit din partea cancelarului, care a vizitat cele doua companii. Wooga, cu sediul la Berlin, dezvolta jocuri precum Brain Buddies, Pocket Village si Bubble Island. Vizita este benefica pentru ambele parti, scrie Der Spiegel. Companiile au parte de publicitate, iar Merkel arata ca nu se teme de viitorul digital.
Este dificil de imaginat ca Merkel si-ar descarca jocuri pentru smartphone, insa s-a aratat foarte interesata de toate aspectele activitatii companiilor. In timpul vizitei la Wooga, cancelarul a pus diverse intrebari, inclusiv despre contractele de munca, cate persoane pot juca un anumit joc, cum se numesc personajele, precum si despre termenele limita pentru dezvoltarea jocurilor.
In timp ce Jens Begemann, cofondator al Wooga, explica modul in care compania castiga bani din versiunile premium ale jocurilor, cancelarul a vrut sa afle mai mult. Care sunt mai exact beneficiile pentru un jucator care cumpara optiuni in jocuri, a vrut sa stie liderul guvernului de la Berlin. Begemann a raspuns ca o persoana poate, de exemplu, sa cumpere "praf magic" pentru a-si invinge mai usor adversarii.
"Oamenii platesc bani pentru asta?", a intrebat cancelarul cu mirare. Se pare ca da, scrie Der Spiegel. Wooga este o companie profitabila si recruteaza cate doi angajati la fiecare saptamana.
Ramane insa de vazut daca vizita cancelarului va schimba ceva, potrivit publicatiei. Sectorul start-up din Germania se confrunta cu deficit de angajati calificati, extinderea greoaie a internetului broadband, dar si cu birocratia care da batai de cap tinerilor antreprenori.
Pe acelasi subiect: