Marile banci ale lumii, conduse de Goldman Sachs, ataca agentia Bloomberg. Cum functioneaza "Perzo", serviciul de mesagerie online, de 66 mil. dolari
Marile nume din lumea finantelor internationale, coordonate de banca Goldman Sachs, au anuntat miercuri ca vor lansa un serviciu de mesagerie online, denumit "Perzo", al carui scop este acela de a contesta monopolul agentiei de informatii financiare Bloomberg in salile de tranzactii bursiere.
Bank of America Merrill Lynch, Bank of New York Mellon, Credit Suisse, Deutsche Bank, JPMorgan Chase, Morgan Stanley, Wells Fargo, Nomura, Citigroup, Jefferies, BlackRock, Maverick si Citadel au decis sa creeze o companie care propune acest serviciu, denumita Symphony Communications Services, informeaza AFP, citata de Mediafax.
Noua companie va fi condusa de francezul David Gurle (47 ani), un fost director de la France Telecom, care a creat Perzo.
Perzo se doreste a fi un serviciu de mesagerie interna in salile de tranzactii bursiere, al carui scop este acela de a oferi o alternativa credibila la serviciile agentiei Bloomberg.
Serviciile de mesagerie permit agentilor de bursa sa trimita mesaje private clientilor lor si sa schimbe impresii, intr-o maniera confidentiala, despre diverse analize financiare.
Suma totala a investitiei este de 66 milioane de dolari.
"Symphony Communications Services raspunde unei presiuni din acest sector care impune aparitia unor mijloace mai bune de comunicare si de colaborare", a explicat Darren Cohen, unul dintre directorii de la Goldman Sachs.
Intr-un mediu marcat de reglementari sporite, companiile financiare spera ca, odata cu aparitia acestui serviciu, vor putea sa isi supravegheze mai bine agentii de bursa si sa evite scandalurile precum cel declansat de presupusele manipulari ale pietelor valutare.
Aceasta initiativa urmareste mai ales sa rivalizeze cu Bloomberg, care a echipat aproape toate salile de tranzactii bursiere din lume cu ecranele sale financiare si servicii de mesagerie.
Bancile inchiriaza terminalele respective de la celebra agentie de informatii financiare cu preturi foarte mari, de peste 20.000 de dolari pe an. Adoptand strategii de reducere a costurilor, acestea au dorit sa renegocieze preturile, dar s-au lovit de refuzul Bloomberg.
Spiritul de fronda s-a amplificat dupa ce peste 10.000 de mesaje private ale clientilor, continand identitatile si adresele lor electronice, au fost publicate pe internet in 2013.
Goldman Sachs, principala vizata de acea scurgere de informatii, a decis sa se pozitioneze in fruntea bancilor care doresc sa conteste monopolul agentiei Bloomberg.