Grevă în sectorul feroviar francez. SNCF estimează pierderi de 400 mil. euro
SNCF, trenuri
Conducerea Căilor ferate franceze (SNCF) evaluează acum la 400 de milioane de euro până la mijlocul lunii iunie costul grevei împotriva reformei feroviare în Franţa, relatează AFP, preluată de Agerpres.
Potrivit companiei publice a căilor ferate, calculele trebuie aprofundate însă fiecare zi de grevă costă mai puţin scump decât cele circa 20 de milioane de euro pe zi evocate la începutul lui aprilie de CEO-ul companiei Guillaume Pepy.
Explicaţia este că numărul greviştilor scade şi în consecinţă creşte cel al trenurilor care circulă.
Proporţia greviştilor era de circa 14% la începutul săptămânii, faţă de circa 35% la 22 martie, la începutul conflictului de muncă. Dacă la începutul grevei circulau circa 3.000 de trenuri, acum numărul lor a crescut la 8.000.
SNCF a făcut de altfel un nou gest pentru a-şi îmbuna pasagerii, prelungind automat şi gratuit pentru o lună abonamentele titularilor unei cartele cu reducere.
Greviştii protestează împotriva unui proiect de lege, votat în primă lectură în aprilie în Adunarea naţională franceză şi în prezent dezbătut în Senat şi care vizează în primul rând renunţarea la statutul de feroviari pentru noii angajaţi pentru ca, potrivit guvernului, să fie reduse costurile SNCF în perspectiva deschiderii spre concurenţa dorită de UE.
Greva SNCF, care are loc două zile din cinci de la 3 aprilie, este "nejustificată" în ochii majorităţii francezilor (58%), reiese dintr-un sondaj Ifop ale cărui rezultate au fost făcute publice la 20 mai.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS