Cum a ajuns Coreea de Sud sa fie propulsata in prim-planul mondial
Un model din Coreea de Sud pozeaza cu un smartphone Samsung Galaxy Note, in timpul unei expozitii de produse electronice din Seul.
Succesul planetar al telefoanelor mobile Samsung si al cantecului Gangnam Style al artistului Psy au adus Coreea de Sud in atentia marelui public, tara care se teme sa nu fie eclipsata de vecinii sai China si Japonia, scrie AFP.
Notorietatea fenomenala a cantecului Gangnam Style, al carui clip a fost vizionat pe YouTube de un numar record de oameni, a permis identificarea pe harta lumii a Coreii pentru milioane de tineri.
In pofida schimbarilor profunde realizate intr-o perioada scurta de timp, Coreea de Sud sufera de lipsa recunoasterii sale in raport cu China si Japonia. Transformarea tarii ruinate de razboi si dictatura militara in a patra mare economie a Asiei si intr-o democratie solida este o sursa de mandrie imensa pentru populatie.
Coreenii considera insa ca tara lor este inca asociata in strainatate cu restaurante unde se serveste carne de caine si cu serialul american MASH, a carui actiune are loc in timpul razboiului din Coreea (1950-1953).
Chiar si succesul economic este atribuit altor tari, multi fiind convinsi ca Samsung, producatorul smartphone-urilor si tabletelor Galaxy, si LG sunt marci japoneze sau taiwaneze.
Pentru Samsung, 2012 a fost anul recunoasterii, gigantul sud-coreean al electronicelor devenind principalul concurent al Apple in domeniul aparatelor smartphone si al tabletelor, cele mai in voga dispozitele ale momentului.
Samsung a detronat Nokia din pozitia de cel mai mare producator de telefoane la nivel mondial si are o cota de peste 31% pe piata smartphone-urilor, fata de numai 3,3% in 2009. Apple detine o cota de 15%.
Pe acelasi subiect: