Feriboturi gigant, construite la Mangalia, vor pleca la capătul lumii. Cum arată navele revoluționare
Două feriboturi revoluționare hibrid RoRo vor fi construite la Șantierul Naval Damen Mangalia, acestea urmând să fie operate de compania canadiană de transport Seaspan Ferries.
Potrivit unui comunicat al constructorului, fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri și a fost proiectată astfel încât să permită încărcarea și transportul pe culoare cu o lungime totală de 1.034 metri.
Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawați, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de Gaz Natural Lichefiat.
Cele două nave vor intra în serviciul Seaspan Ferries ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas și vor intra în exploatare în 2021, construcția acestora începând la Santierul Naval Damen Mangalia în acest an.
"Damen a muncit foarte mult pentru a câștiga acest proiect, iar Seaspan Ferries este încântat să se asocieze cu ei în noul lor santier din Mangalia, România. Santierul are o bună reputație pentru calitate și are forța de muncă și infrastructura necesară pentru a construi aceste nave complexe pentru Seaspan Ferries. Damen lucrează îndeaproape cu Seaspan pentru a se asigura că navele își ating capabilitățile de top, iar Seaspan Ferries așteaptă cu nerăbdare să colaboreze cu echipa Damen pe acest proiect interesant", a declarat Harly Penner, Director Fleet Engineering & Vessel Development de la Seaspan Ferries, într-un comunicat remis presei.
Navele RoRo în cifre:
Lungime: 149m;
Culoare de bandă: 1034m;
Tip: Roll-on/Roll-off;
Alimentare cu energie: 209 metri cubi stocare Gaz Natural Lichefiat la bord, capacitate baterii 2MWh;
Motoare de propulsie, tablouri electrice, depozitare ESS și GNL: furnizate de MAN Energy Solutions;
Elice de propulsie: furnizate de Schottel Inc.
Statul a devenit, anul trecut, acționar majoritar la Șantierul Naval Mangalia, prin preluare a două prin preluarea a 2% din acțiuni de la Damen Shipyards Group. A fost pentru prima dată, în ultimii 28 de ani, când statul român a preluat controlul asupra unui obiectiv industrial strategic privatizat.
Șantierul Naval Mangalia, cel mai mare din Europa, a anunțat, luna trecută, că intră pe segmentul vaselor de croazieră și a ambarcațiunilor pentru exploatații petroliere. Potrivit unui comunicat remis presei, la doar șase luni de când șantierul Damen Shipyards Mangalia beneficiază de rețeaua internațională de vânzări Damen, au fost atrase noi contracte axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale șantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri și nave offshore.
Pentru a-și onora contractele, Damen a anunțat că face angajări și va școlariza angajații de care are nevoie. Când grupul olandez a preluat conducerea operațională, în șantierul Mangalia erau 1.700 de angajați. Acest număr a crescut constant și este de așteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajați până la sfârșitul anului. Pe lângă creșterea directă a forței de muncă, activitățile șantierului au un efect pozitiv asupra activităților furnizorilor Șantierului Damen Mangalia, stimulând astfel numeroase oportunități indirecte de angajare.
Pentru a contribui la realizarea oportunităților sporite de angajare pe care le prezintă, Șantierul Damen Mangalia își intensifică cooperarea cu școlile profesionale, nu numai în Mangalia, ci și pe întreg teritoriul României. Pentru a susține această nouă generație de constructori de nave, Șantierul Naval Mangalia oferă cursuri de formare la fața locului și locuri de cazare pentru participanți. Damen Mangalia se angajează să ofere un loc de muncă sigur și stabil pentru viitorii angajați ai șantierului cu oportunități pe termen lung și cu o viziune îndreptată spre viitor.
Mai multe despre:
#Santierul Naval Mangalia#feribot
Pe acelasi subiect: