Azerbaidjan ar putea vinde gaze in Europa prin proiectul AGRI. Afla in ce conditii
Azerbaidjan ar putea recurge la proiectul AGRI, de transport al gazului natural lichefiat, pentru a vinde in Europa. Asta daca taxele propuse de dezvoltatorii Nabucco si ai altor proiecte sunt prea mari, a declarat seful companiei petroliere de stat Socar, Rovnaq Abdullaiev, potrivit Bloomberg.
Azerbaidjanul vrea sa-si asigure tarife reduse de transport al gazelor din exploatarea Sah Deniz, in contextul concurentei ridicate pentru livrari.
Proiectele care concureaza pentru gaze naturale din Azerbaidjan sunt Nabucco, condus de grupul austriac OMVASA al Statoil, conducta Transadriatica a E.ON si EGL, respectiv Interconectorul Italia - Turcia - Grecia. Totodata, grupul rus de stat Gazprom a afirmat ca este dispus sa cumpere toata cantitatea de gaze naturale produsa de Azerbaidjan.
Romania este implicata si in proiectul Nabucco, si in dezvoltarea AGRI.
Proiectul Nabucco vizeaza transportul a circa 31 miliarde de metri cubi de gaze naturale anual din Caucaz si Asia Centrala catre Europa prin intermediul unui gazoduct care va traversa Turcia, Bulgaria, Romania si Ungaria pentru a ajunge in Austria. Nabucco este dezvoltat de Transgaz, RWE (Germania), OMV (Austria), MOL (Ungaria), Bulgargaz (Bulgaria) si Botas (Turcia).
AGRI (Azerbaidjan-Georgia-Romania Interconnector) prevede transportul gazelor naturale lichefiate, pe vapoare, din Marea Caspica, prin Georgia, pana in portul Constanta. Actionari sunt companiile Romgaz, SOCAR (Azerbaidjan), GOGC (Georgia) si MVM (Ungaria).
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS