Simbolul luxului in urma cu cativa ani, zona Dorobanti din Capitala a devenit accesibila. Patronii isi vand afacerile “la cheie” de teama falimentului
Zona Dorobanti din Capitala se transforma. Sinonima pana nu demult cu luxul, fitele sau exclusivismul, una dintre cele mai cunoscute artere din Bucuresti gazduieste mai nou si magazine sau localuri cu preturi accesibile. Asta dupa ce patronii de restaurante n-au mai avut clienti pe masura meniurilor si nici shoppingul de lux nu mai era la fel de cautat.
Pe o distanta de 500 de metri sunt peste 20 de magazine care in acest moment se reconvertesc. Locul celor cu branduri de lux este luat incet-incet de unele accesibile.
Cei pe picior de plecare vand si cu discount, asa ca o cafenea complet mobilata costa in anunturile de pe internet 85.000 de euro.
"Eu sunt singur cu mama si nu prea pot sa le tin pe amandoua, ca daca nu stai aici calare pe ei e nenorocire. Functioneaza de doi ani de zile, chiria ramane undeva la 1900 de euro pe 140 de metri patrati", a spus un patron care-si vinde afacerea.
Iar un restaurant la cheie a fost deja inchiriat la 3 ore de la aparitia anuntului.
Un spatiu din zona a avut 4 chiriasi in ultimii 4 ani. Dupa ce brutaria a dat faliment, proprietarii casei s-au gandit sa deschida un magazin de cafea.
O cafea e 12 lei, la jumatate fata de anul trecut.
"Oamenii care locuiesc aici au pretentii pentru ca isi permit si e normal sa aiba pretentii. Zona a inceput sa se targeteze pe magazine de profil", a spus reprezentantul cafenelei.
Zona Dorobanti se transforma. Dupa ce multe dintre afacerile de aici au ajuns la pamant, patronii au preferat sa plece ca sa evite falimentul.
Imediat insa, locul fostelor restaurante si cafenele de fite de aici a fost luat de localuri in care preturile sunt normale iar decorul nu este exclusivist ci mai degraba unul casual.
Iar un rol important in scaderea preturilor l-a avut si scaderea chiriilor.
"A existat o oarecare latenta in reglarea chiriilor cu un nivel mai jos pana cand proprietarii s-au obisnuit cu ideea ca a trecut perioada respectiva si ca trebuie sa se adapteze la noile realitati", a spus patronul unui restaurant.
Locuitorii, pe de alta parte, sunt nemultumiti. Chiar daca apar alte restaurante, preturile alimentelor raman tot ridicate.
"Magazine din astea alimentare sunt destul de scumpe, destul de piperat, piata nu te poti apropia. Restaurante si cafenele sunt destule", a spus o persoana care locuieste in zona.
Zona ramane insa una predilecta pentru oamenii cu bani, care isi cumpara produse de lux din putinele magazine ramase profitabile.
Intr-o zona de ambasade, Calea Dorobanti ramane totusi un loc de intalnire pentru cei care negociaza afaceri.
Pe acelasi subiect: