Cu ce ne calca pe nervi agentii imobiliari! Topul nemultumirilor!
Cel deranjeaza cel mai tare pe un client care angajeaza o agentie imobiliara?! Culmea, chiar lipsa de disponibilitate a agentilor imobiliari! Potentialul cumparator doreste ca agentia sa raspunda prompt solicitarilor lui si sa aiba date la zi si informatii complete cu privire la proprietatile pe care le detine in portofoliu, iar aceste lucuri nu se intampla, releva un sondaj realizat de www.imobiliare.ro.
Pe locul doi figureaza ofertele dublate si mai apoi ofertele cu pret incorect sau cele care sunt promovate, desi nu mai sunt valabile. Astfel de oferte reprezinta alte motive de nemultumire care ii descurajeaza pe cei care se gasesc in cautarea unui imobil.
Urmeaza lipsa de transparenta a practicilor agentiei prin evitarea afisarii comisionului aplicat atat cumparatorului, cat si vanzatorului pentru serviciile pe care le presteaza.
Ascunderea viciilor pe care le are imobilul, respectiv prezentarea unor date ireale cum ar fi introducerea suprafetei construite in locul suprafetei utile sunt practici, de asemenea, neapreciate de consumatorul final.
Cumparatorii isi doresc de asemenea ca agentul sa fie in permanenta in contact cu proprietarul astfel incat sa poata oferi detalii concrete de la primul telefon, fara a mai solicita un interval suplimentar de timp. Nici acest lucru se se intampla!
Potrivit www.imobiliare.ro, principalul portal imobiliar din Romania, acest top al nemultumirilor cumparatorului final "indica nevoia introducerii unui standard al profesiei de agent imobiliar".
„Ceea ce se asteapta de la agentul imobiliar care activeaza pe piata din Romania sunt lucruri firesti, multe dintre ele reglementate prin lege in alte tari europene. Cei care doresc sa apeleze la o agentie imobiliara asteapta valoare adaugata sustinuta prin corectitudine, transparenta si seriozitate. Cu alte cuvinte initiativele despre care se vorbeste in prezent legate de introducerea unui cod de etica sau a unui standard care sa fie adoptat de agentii imobiliari profesionisti ar trebui sa reprezinte o intrare in firesc a sectorului imobiliar”, explica Adrian Erimescu, directorul general al www.imobiliare.ro.
Topul nemultumirilor este efectuat pe baza unui sondaj adresat clientilor care au contactat agentii imobiliare in vederea efectuarii unei tranzactii imobiliare in perioada martie-aprilie 2010 prin intermediul portalului www.imobiliare.ro.
Dezbatere publica – Codul Etic al brokerului imobiliar
In acelasi timp, Asociatia Brokerilor Imobiliari (ABI) a demarat o campanie menita sa standardizeze activitatea din domeniul imobiliar.
In acest sens, ABI pregateste lansarea Codului Etic al brokerului imobiliar, ce urmeaza a fi principalul instrument de formare a conduitei de broker.
Odata cu adoptarea Codului, se urmareste realizarea unui set de reguli clare si transparente care sa fie respectate cu rigurozitate de catre brokerii imobiliari pentru a interactiona mai bine cu publicul.
Daca aveti ceva de spus sau credeti ca merita sa fie aflat de catre brokerii imobiliari, sesiunea de discutii este deschisa pana pe 20 mai si este gazduita de situl asociatiei: www.abi.org.ro!
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS